fredag 11 oktober 2013

Detta har hänt.

Måndags: -Ledig dag med Linus. Som vanligt på måndagar.
-Robin hade grannpojken S med sig hem efter skolan. 
-Fredde kom på kaffe en snabbis efter jobbet.
-Handlade.

Tisdags: -Jobbade. 
-Robins judoträning. Det bestämdes att Robin ska vara med på sin första judotävling imorgon lördag i Arvika. 
-Peter repade och farmor passade Linus.

Onsdags: -Jobbade. 
-Peter fick fortkörningsböter. 1500 kr för ynka 9 km. Inte så passande just nu!! (Eller nån annan gång heller för den delen, men särskilt inte nu). Gah!
-Hemmakväll. Mamma hälsade på.

Igår: -Jobbade.
-Dåligt väder och motivationen att gå någon torsdagspromenad fanns inte, så det blev en film och massa popcorn för mig och Marie istället. Filmen hette Silver lining playbook (eller lite töntigare Du gör mig galen! på svenska) men var absolut helt okej. Rolig.

Idag: -Jobbat.
-Hämtade Robin tidigare och tog med honom till affären för att köpa fredagsmys. Robin är kär och köpte ett halsband och ett gosedjur för sina pengar som han ska ge tjejen i skolan på måndag. Så go han. Och riktigt så här kär har han nog aldrig varit hittills.
-Linus har varit på teater i Folkets Hus med dagis idag och sett Pettson och Findus. De hade gått hela vägen dit och hela vägen tillbaka.
-Film i soffan, Croodarna, med familjen. Jag och Robin har sett den förut på bio, men för Peter och Linus var den ny. Dock skrattade vi mycket alla fyra ändå. Allra mest lillen tror jag som lade av sitt allra härligaste bubbliga skratt en antal gånger under hela filmen =)
-Peter skulle ha varit på Går'n ikväll från 20-tiden och spelat musik med ungdomarna, men han är inte pigg så vi fick ha honom fortsatt hemma. Inte oss emot heller sa vi. Sen är det ju synd att han är så förkyld då.

Sängen före 20:30.
Jag är helt bedövande trött.
Kanske för att jag efter mitt tandläkarbesök förra onsdagen nu faktiskt försöker sluta med energidrycken... Erosionsskador... Inte helt lätt att sluta efter alla år, men högst nödvändigt om jag inte vill förvärra skadan som redan är skedd.
Hittills är jag iallafall nere på en burk varannan dag, istället för 2-3 st varje dag som det barkat iväg på senaste månaderna... Det är väl ändå rätt bra?
Och jag tänker positivt, jag kanske även blir av med något kilo till nu och så sparar jag någon liten krona med...

Hur som helst, oavsett vad det beror på, så har jag varit supertrött idag ända sen jag upp klev och gäspat och känt mig seg. Och imorgon blir det ingen sovmorgon heller i och med tävlingen då. Så jag ska faktiskt snart sluta ögonen för att ta nya tag imorgon.

Det är mycket nu (igen eller fortfarande).

Zzzz...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar