söndag 15 mars 2015

Vecka 11

Jag har haft lite bloggtorka ett tag nu, men ännu en vecka har så klart passerat iallafall. En fin och vårig vecka, med en hel del solsken har det varit också.

Måndag
- Jag, Linus och Tyson hälsade på pappa ett par timmar på förmiddagen.
- Handlade.
- Robin breakdance i Säffle.
- Beställde en svart skjorta till Robin inför dansshowen i maj.

Tisdag
- Jobbade.
- Var till apoteket åt mamma.
- Robin hade judoträning, men fick tyvärr avbryta då hans eksem bakom örat tydligen var tillbaka och även vätskade...

Onsdag
- Jobbade.
- Barnen fick vara hos farmor och jag & gubben fick lite ensamtid tillsammans.
- Köpte pizza på hemvägen när vi hämtat ungarna.
- Kollade Uppdrag gransknings program 'Leva och dö i Grums' och förfärades över den allt för mörka vinklingen av vår fina kommun...

Torsdag
- Jobbade. Ett hett samtalsämne den här dagen mellan alla man mötte var gårdagens tv-program...
- Robin hälsade på Jättestenskolans fritids tillsammans med sitt nuvarande fritids.
- Bråk och krishantering i kvällningen. Robin kom aldrig iväg på judon pga tjafset och just då ville han även sluta rakt av med ALLA sina aktiviteter av oklar anledning. Sen när vi orkade sätta oss och prata om det i lugn och ro, bara han och jag, så kom vi fram till lite vad det berodde på och nån form av lösningar. Judon tycker han egentligen mycket om och vill inte sluta med, men det finns saker som behöver lösas där som han tycker är jobbiga. Men det är redan på g tror jag efter ett samtal under kvällen med hans underbara tränare. Streetdancen börjar han tröttna lite på och han saknar sin förra tränare som slutade tvärt för några veckor sen. Men han har gått med på att gå klart terminen (är ju inte många gånger kvar) och så behöver han självklart inte fortsätta till hösten igen om han inte vill. Breakdancen vill han fortsätta med som det ser ut nu.

Fredag
- Jobbade.
- Robins skjorta kom med posten.
- Hämtade Linus (och mamma) på dagis. Handlade ihop. Linus stannade hos mamma efteråt. Hämtade hem honom nån gång på kvällen.
- Robin sov över hos Viktor.
- Jag var så där fredagstrött... Kämpade riktigt för att hålla mig vaken till premiären av Ack Värmland på TV4.

Lördag
- Hade ganska mycket tid för mig själv. Robin hade sovit borta och Peter & Linus åkte bort till svärföräldrarna på morgonen, där Linus stannade sen också. Även Robin åkte dit senare när Peter åkte iväg för att repa runt 14:30.
- Ungarna kom hem runt 17, och då hade jag faktiskt varit ganska effektiv och städat och tvättat en hel del under dagen. Skönt när man kommer igång och kan greja i sin egen takt och utan avbrott =)
- Mellofinal med mamma och barnen. Rätt låt vann i år! Måns Zelmerlöw med Heroes.

Söndag
- Kalas på Går'n med grabbarna för att fira bästa Rasmus 7-årsdag.
- Robin streetdance. Mormor var med och tittade.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar