söndag 24 maj 2015

Vecka 21

Måndag
- Jag och killarna hälsade på familjen Schlott och hängde i lekparken.

Tisdag
- Jobbade.
- Robin gjorde ett dubbelpass på denna sista judoträningen för terminen. Linn hälsade på. Robin fick judoväskan vi beställt.
- Peter var på skytte.
- Mamma passade Linus och djuren. Hade kännt sig lite yr och konstig innan hon kom, men det gick bra...

Onsdag
- Jobbade.
- Var på skolan med Linus inför höstens skolstart.
- Fortsatte jobba.
- Fick sms av mamma strax före 15 att hon fått yrselanfall och mådde sååå illa när det snurrade som värst. Hade varit likadant på kvällen innan. 15:40 ringde hon och kunde inte gå ur sängen, bara kräktes och kunde bara ha huvudet på ett sätt. Jag skyndade dit. Ringde ambulans som kom vid 16:30.
- Spenderade hela kvällen på akuten. Provtagningar och hjärnröntgen som inte visade något. Mamma var så dålig... Läkaren på akuten funderade på om hon kunde fått en kraftig panikattack, då hon även hade ångest, men det var inget som var klart.
- Runt midnatt lades hon in på avd. 33 och jag ringde efter pappa som hämtade mig. Hemma 01:15.

Torsdag
- Linus firade Förskolans dag på dagis.
- Jag tog ledigt från jobbet och spenderade dagen på CSK med mamma mellan 8:15-17:30. Mamma fick göra ett besök på öron-näsa-hals runt 15-tiden och det konstaterades att hon fått virus på balansnerven. Skönt att få veta vad det var, och att det var ofarligt även om det dock är väldigt besvärligt.
- På eftermiddagen började hon att må lite bättre, började kunna titta lite mer och kräktes inte.

Fredag
- Tog ledigt idag med. Robin slutade skolan tidigare för att följa med och hälsa på mormor på sjukhuset. Idag var hon ännu lite bättre och hade varit ur sängen (med hjälp givetvis) och fått duscha och gå på toaletten.
- Vi var i Karlstad ca 4 timmar. 
- Handlade när vi kom hem.
- Svärföräldrarna kom på tacos till kvällen.
- Hemsk huvudvärk i stort sett hela dagen.

Lördag
- Jag och Linus hälsade på mamma på sjukhuset. Hon blev så glad när vi kom och Linus var med, för det blev en liten överraskning. Idag var hon ännu bättre, gick på toaletten själv och gick till fönstret och tittade ut och lite sånt. Tog sig fram själv alltså. Hon fick dock ännu inte åka hem, då de ansåg att det var för tidigt bl.a. att börja med de huvudövningar hon ska få av sjukgymnasten för att kompensera upp att balansnerven inte fungerar på ena sidan.

- Tyson fyllde 12 år denna lördag. Älskade fina vovven, som jag inte vill ska åldras mer nu... Så tacksam för alla dagar vi får ha honom kvar i våra liv.

- Årets Eurovision Song Contest gick av stapeln. Såå konstigt att titta utan mamma! (Men glad för hennes skull att hon ändå klarade av att se hela alltet i dagrummet på sjukhuset och slapp missa det iallafall) Jag tittade med Linus ända tills han somnade i femte bidraget, sen kom Robin när röstningen började och satt med mig tills det var klart.
Det var speciellt i år, Sverige tog ju hem segern! Fantastiskt! 
Andra jag gillade i år var Belgien, Serbien, Estland, Tyskland och Georgien. Australien och Spanien var bra med. Och säkert några till. Det var faktiskt ingen det här året som jag tänkte helt och hållet "Men blä och herregud!!" om iallafall.

Söndag
- Mamma fick inte komma hem från sjukhuset idag heller, men det tyckte hon var skönt också då hon är så sliten efter allt. Kanske imorgon när hon fått sitt träningsprogram och så där.  Hälsade inte på henne idag, då hon tyckte att jag kunde vara hemma och vila från sjukhuset en dag. 
- Hälsat på svärföräldrarna och fått mat. Linus tog årets premiärtur på sin eldrivna fyrhjuling. Robin blev hämtad där för att följa med Per & Viktor och köra radiostyrd bil, men de hade stannat och kollat in bilarna i Gumball 3000 som rullade förbi E18 här i eftermiddag istället.
- Linus stannade kvar hos farmor och farfar medan jag och Peter åkte hem. 
- Tvättat, hängt, vikit tvätt, parat ihop strumpor... Fått undan en del sånt idag.
- En liten sväng till affären med Robin ikväll.


The End.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar