måndag 10 augusti 2015

Känning av gallsten.

Småont i magen nu och befarar att det kan vara ett gallstensanfall på gång. Det är så svårt att veta det där vad man egentligen tål och inte. Och hur mycket framför allt. Det har t.ex gått bra med olika feta såser/dressingar, men då har jag bara tagit nån tesked eller två som lite smaksättning bara. Jag har varit ganska försiktig sen det sista anfallet (och som var det första efter att jag fått reda på vad anfallen berodde på) för ungefär en och en halv vecka sen, men det är ändå inte lätt att tänka när man är van att äta på ett visst sätt och kunna äta allt.
Idag tror jag att det kan bero på majonnäs och kanske ägg, då vi varit på Värmskogs Café och ätit räksmörgåsar i kvällningen. Jag försökte skrapa bort lite eftersom jag var/är lite rädd, men det hjälpte väl kanske inte.

Det var en trevlig kväll iallafall med familjen, mamma och svärföräldrarna. Jättegoda smörgåsar och perfekt väder (inte kallt, inte hett, inte särskilt blåsigt). 

Jag ska väl försöka sova nu, så får vi se hur det utvecklar sig med magen. Än så länge så kan man nog kalla det mer en "känning" än ett anfall iallafall och har jag tur så blir det inte mer än så. Jag tog lite tabletter i förebyggande när jag började känna innan jag lade mig, kanske gör det nånting också.
Skulle ha ringt vårdcentralen idag, men det blev bortglömt. Första telefontiden sov jag och när den andra var så skulle Tyson till veterinären så då varken tänkte jag på det eller hade haft tid i vilket fall. Men kanske att jag får tillfälle imorgon att ringa på jobbet. Och då ringer jag den nya vårdcentralen istället, som jag tänker byta till nu då jag tröttnat big time på den gamla och den jäkla oordningen som råder där...

Nä, godnatt på er nu då och dröm sött!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar