lördag 22 mars 2014

Veckan som gick.

Tiden går som vanligt i en mycket rask takt och det är (imorgon) redan en vecka sen jag skrev något här. Jag har tänkt blogga några gånger, men givit upp då det känts som att det tyvärr skulle blivit mest gnäll. Allt är "bra", men jag har inte mått helt bra ändå inombords under veckan. Mycket funderingar och sånt, och särskilt på kvällarna när man ska sova givetvis... Onsdag och torsdag var nog värst den här veckan, då jag kände mig så där bedövande trött på eftermiddagarna också och inte fick alls mycket gjort hemma.

Annars då?
Jo, jag har anmält Robin till ett dansläger här i Grums i juni. Jag har skickat efter kläder till hans dansuppvisning med MoveIt i maj och även nya badbyxor till båda killarna. Robin börjar växa ur sina såg jag på kalaset i lördags.
Robin vaknade med dålig mage och magont tidigt på onsdag morgon och blev hemma från skolan, så Peter har vabbat onsdag, torsdag, fredag. Linus gick på dagis som vanligt då vi ändå inte misstänkte magsjuka utan något "individuellt".
Det har snöat och töat. Och regnat. Mina skor jag har till jobbet har nu verkligen gjort sitt och har säkert inte torkat än efter onsdagen. De kastas nu och därför gick jag en dag i gubbens skor i torsdags, det var intressant ;) 
Robin tappade ytterligare en tand och fick fem guldtior av den rika tandfen...
Jag har köpt tapetklister och pensel i förberedelse för att tapetsera en av Robins väggar med serietidningar. Jag tänkte att jag kanske får tummen ur snart, och kanske ännu snabbare när jag faktiskt köpt det jag behöver...?
Mamma var här på tacos och mys igår, och jag tror vi alla tyckte det var en väldigt bra kväll. Förutom att hon aldrig får gå hem för småkillarna då när hon tänkt sig ;)

I natt har Peter jobbat natten och sover för tillfället. Robin ligger i badet och Linus ser på YouTube på paddan. Snart dags att göra sig i ordning och åka på Robins judo. Tänkte att Linus skulle följa med och titta idag med om han inte protesterar för mycket (då slänger vi in honom till mormor så länge så Peter får fortsätta sova ett tag i fred).
I kvällningen blir det kryddparty och lite tjejkväll hos Jessica för min del. Gubben ska repa och barnen övernatta hos farmor & farfar. Och imorgon blir det alltså lite sovmorgon för den här kvinnan också :P

Ha en bra dag alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar