måndag 14 december 2015

Dansshow

Igår var det återigen dags för dansshow på Medborgarhuset i Säffle tillsammans med MoveIt. Femte gången för Robin, första gången för Linus. Och som vanligt så blev det jättebra! Jag är så imponerad av alla ledare och dansare, men framför allt så är jag så stolt så jag nästan spricker över mina barn. Och gårdagen var inget undantag när det gällde att röras till tårar när de var på scenen. När jag såg min minsta så fylldes inte bara ögonen utan tårarna rann till och med ner för kinderna. Den där lille killen har utvecklats så enormt det senaste halvåret och det känns så otroligt stort! Från att ha varit så liten, blyg, osäker och inte velat göra någonting så törs han till och med genomföra en dansuppvisning på en stor scen!! Han har vuxit på så många sätt...

Och min underbara stora son då... Så duktig från början, och som bara blir ännu bättre för varje gång. Hjärtat gör volter när man får se honom uppträda.
Robin, Linus och Gustav i sina outfits för breakdancen. De stora killarna skulle vara "nördar"
och de små tuffingar som mobbade dem. Temat för showen den här gången var "mot mobbing".

Den här gången var vi på plats ca 8:20 på morgonen och åkte därifrån runt 19-tiden. Dagen började med fotografering som alltid på höstshowen och sedan var det dags för det stora genrepet där man drar igenom hela showen en gång. Efter det åt vi lunch på McDonalds och klockan 14 började den första föreställningen, där jag var publik tillsammans med pappa, mormor, farmor och farfar. Sedan show igen klockan 17 då jag var föräldrahjälp i logen. Och ungefär så här snabbt som det låter av beskrivningen så gick faktiskt hela dagen den här gången också. Det är mycket väntan osv under en showdag, men det går ändå så otroligt fort.

Eftersom det var Lucia igår också, så inleddes showen av Grums luciatåg (Säffle hade inget eget i år), vilket jag tyckte var väldigt fint. Kändes bra att man fick lite lussefirande en annan också som annars missat allt vad sådant heter i och med att man var där man var hela dagen =)
Sedan gjorde även Åmål drill & dans två gästuppträdanden i showen den här gången så vi fick se lite drill och cheerleading med bland våra andra dansuppvisningar. Kul med lite "nytt".


Som sagt, ännu en bra showdag, och lite extra roligt då även Linus var med oss den här gången. Och att det gick så bra även för honom. Han var jätteduktig både med att uppträda och förstå allt. 

Nästa termin blir det tyvärr ingen dans för Robin då han ska opereras någon gång i januari-februari och det svider i både honom och mig, men så är det ju bara och han får ju hoppa på det igen terminen där på. Linus däremot fortsätter på breakdancen och får göra show igen i maj nästa år =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar