lördag 12 december 2015

Vecka 50

Måndag:
Robin var hemma från skolan då han varit dålig i magen på söndag kväll.
Bara Linus som var på breakdance av ovanstående anledning.
Jag var på julbord med fina arbetskamrater.

Tisdag:
Jobbade.
Peter hemma med Robin. Tror inte på någon magsjuka, utan något mer tillfälligt, men han fick stanna hemma även idag för säkerhets skull.
Läkarbesök på CSK, kirurgi- och stomimottagningen, angående min gallstensproblematik. Är uppsatt för operation inom tre månader och det känns just nu riktigt bra. Var lite orolig innan, men efter besöket kände jag mig ganska lugn.
Drop-in-fika på Linus fritids.

Onsdag:
Jobbade.
Var hos frissan för första gången på typ 3,5 år... Peter hade köpt ett presentkort åt mig på klippning och slingning bara så där i början på förra veckan. Och bokat tid åt mig. Det var roligt & jag blev riktigt nöjd.

Till vänster: Nyss hemkommen från Klippoteket. Nöjd, men gillar inte riktigt att ha plattat hår.
Till höger: Frisyren några dagar senare, utan plattning eller produkter. Ännu mer nöjd med
mitt egna "fall" på håret. Det här är mer jag.
Robin var på luftgevärsskytten och tog silvermärket!


Torsdag:
Jobbade.
Hälsade på svärföräldrarna. Peter monterade de nya extraljusen på bilen.

Fredag:
Jobbade.
Premierna från jultidningsförsäljningen kom.
Grejade lite hemma. Inget särskilt så där.
Trött. Gött med fredag!

Lördag: (idag)
Genrep för båda killarna på Medis i Säffle inför avslutningsshowen imorgon. Gick jättebra. De är så duktiga mina hjärtan!
Varit hos pappa och firat honom på födelsedagen. Hans 63:e. Grattis pappa!
Peter åkte iväg för att repa när vi kom hem och jag har bl.a. klätt granen. (Fast nu har vi ingen gran längre, om inte Peter lyckas fixa den imorgon. Linus fick för sig att han skulle flytta en smällkaramell, klev upp på en pall, höll sig i granen och lutade sig mot den när han skulle hänga karamellen. Pang! så gick ett av tre julgransben sönder och både gran och unge föll med ett brak... Suck... Barnet klarade sig bra iallafall, vilket är huvudsaken, men sååå tråkigt ändå...) 
Nu har jag bara lite packning kvar att göra inför morgondagen, sen är det sängen.

Söndag: (imorgon)
Dansshow för båda killarna med MoveIt, hela dagen.
Vi åker strax före 8:00 imorgon.
Showen kl 14 är jag publik med familjen, showen kl 17 är jag föräldrahjälp i logen. 
Ska bli så spännande, framför allt eftersom det är första gången för Linus. Robin börjar bli veteran han ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar