söndag 19 maj 2013

Eurovision Song Contest 2013

gick av stapeln igår kväll i Malmö.
Jag tittar tillsammans med mamma varje år, i år hemma hos oss tillsammans med barnen och även gubben var hemma och tittade med ett halvt öga. Han förutspådde även att Danmark skulle ta hem segern vilket de alltså gjorde. Mamma trodde på Nederländerna. Jag hade ingen gissning.

Jag tyckte det var en bra festival i år i det stora hela. Inte så jättemånga bidrag som man tänkte "men nej, H-E-R-R-E-G-U-D!!" det här året. Fast Rumäniens kastrat-Dracula gav mig rysningar (och inte på det bra sättet).

Mellannumret gillade jag.

Vi brukar betygsätta bidragen från 1-5 och sen ser vi ungefär vilka vi gemensamt hejar på (plus att det blir lättare att komma ihåg vilka personliga favoriter man har). 
I toppen hos oss låg Sverige, Danmark, Norge, Ukraina och Finland.

Sverige och Robin Stjernberg kom på 14:e plats. Det känns helt okej, men jag trodde nog att det skulle gått lite bättre ändå. Åtminstone trodde jag att vi skulle fått fler poäng än Rumäniens bidrag...

Peter tyckte att Sarah Dawn Finer kunde fått vinna allting ;)

Och nu ikväll spelar Sverige i en helt annan final till, nämligen ishockey-VM. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar