måndag 13 maj 2013

Livet rullar på.

Dagarna går fort och ytterligare ett par har runnit iväg genom livets timglas.

Igår spenderade vi i stort sett hela dagen hos svärföräldrarna där gubben och svärfar satte ihop det nya växthuset (jag hjälpte också till litegrann genom att stå och hålla i konstruktionen innan den blev tillräckligt stadig att stå själv och sen med att lyfta hela schabraket på plats).
Förutom det var Robin på en klasskompis kalas mellan 12-15. Jag och Peter tog en tur till Säffle och köpte en iPad till familjen som vi pratat på ett tag nu. Och i kvällningen tog jag en promenad med vännen Jessica.

Idag har jag och Linus varit lediga som vi brukar på måndagar (med undantag för de senaste två veckorna då vi ändrat arbetsdagarna lite pga röda dagar). 
Vi hämtade Robin på skolan när han slutade och åkte till affären en sväng. Sen hem en stund igen för att sedan dra iväg och spendera eftermiddagen hos Camilla och Rasmus. Vi fick middag och så har barnen härjat och haft kul.

Imorgon är det "Fritidshemmens dag" så då ska inte Robin hämtas förrän klockan 17. Det är även jobb och dagis som gäller för oss andra. Utöver det så hade vi tänkt oss en tur till Elon för att kolla på en ny kyl/frys för det vi har håller inte länge till. Promenad med Marie på kvällen (med reservation för ändring pga ösregn eller sjukdom, inga andra orsaker är giltiga nu efter två veckors uppehåll!)

På onsdag är det också vanlig vardag med jobb och allt det där på förmiddagen. Och på eftermiddagen tänkte jag att vi skulle testa på om Linus gillar fotbollsskolans Bollkul nere på Grönberg. 
Och gubben repar. För att det är onsdag.

Så ytterligare några dagar som bara kommer att rusa förbi är på intågande. Det är roligt när inte alla dagar är likadana, men bara för det behöver de väl inte gå så fort?

2 kommentarer:

  1. Leo kommer vara där =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas verkligen att Linus gillar det, han behöver ha någon aktivitet och mer social samvaro än bara dagis tycker jag. Kanske blir det roligare när någon han känner som Leo är där =)

      Radera