lördag 11 maj 2013

Idag...

...vaknade jag med huvudvärk modell deluxe. Den gick turligt nog så gott som över nån gång framåt 12 efter massage från gubben, tabletter och en uppfriskande dusch. Haft lite känningar kvar under dagen dock.

...har inte Robin varit på judon, pga sitt jätteskrapsår. Det kändes väl inte särskilt lockande att krångla omkring och riskera att bli klämd eller dragen i kläderna eller något annat precis där.

...vägde jag mig och fick de lägsta siffrorna hittills på vågen, med ett resultat på -6,9 kg sen första januari.

...har gubben stuckit en vass kniv mitt i handen, klanten. Eh, jag menar stackaren förstås.

...har vi varit på leksaksaffären där barnen handlade för egna pengar. Robin köpte Pokemon-kort och Linus en Lego Hero Factory-gubbe.

...har vi varit på affären där Linus sprang runt som en jag-vet-inte-vad och försvann hela tiden, men det gick ändå bra ;)

...grillade vi fläskytterfile till middag.

...har jag varit till återvinningen med lite skräp.

...har jag suttit i solen en liten stund, och även katten kom och lade sig i knät mitt i "steket" en sväng men ingen av oss orkade särskilt länge.

...har jag tvättat flera maskiner.

...har jag anmält Robin till årets simskola i Hasseldalen. Det var jätteroligt att prata med Carl i telefonen och att han (självklart) kom ihåg Robin från ifjol.

...har vi fått en stor påse nybakade muffins av mamma. Mums!

...har Robin och mamma tagit en cykeltur och plockat en jättestor bukett med vitsippor som Robin delade på två. En till köket och en till sitt rum.

...är gubben och repar som vanligt på lördagar.

Och lite annat krafs. Det var vår lördag det.  Imorgon är det redan söndag igen. Tiden går, vilket man vill det eller ej. Men än är det ju iallafall lite helg kvar ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar