fredag 31 augusti 2012

Sammanfattning augusti 2012

Det blev inte så mycket mer sommar i augusti heller. Jag tror till och med att hösten började redan den här månaden i år... Men det är bara skönt. Jag gillar ju hösten så. Fast några somriga dagar och aktiviteter innehöll väl augusti ändå.

Robin hade beach party och avslutning på simskolan i början av augusti och blev belönad med Hasselkransen för att han var den som tagit flest märken med sina 11 stycken. Det var en hel del dåliga dagar vädermässigt under treveckorsperioden det här året, men kanske var det ändå hans bästa simskoletid hittills =) Dagen efter stod han omnämnd i Värmlands Folkblad. Och jag (och alla andra) var sååå stolta!

Vi har varit och fiskat några gånger, och pojkarna har kört en del fyrhjuling. Linus fick en eldriven av farmor och farfar. De kör som stollar båda grabbarna, men de är också väldigt duktiga och jag imponeras varje gång. Linus voltade med sin en gång och då blev jag riktigt rädd, men det gick hur bra som helst och han var snabbt på den igen. Robin har också vurpat ett par gånger, men då har jag tack och lov inte varit med...

Vi har firat Emblas 2-årsdag, varit till Leklandet, hyrt film, badat i pool, träffat vänner... Robin har varit på ett kalas (det drar väl igång med alla inbjudningar igen nu med hösten) och båda killarna har varit hos frissan. Jag har promenerat iallafall några gånger med olika vänner, men kanske inte så mycket som jag borde/hade kunnat.

Både gubben och jag började jobba igen (O, pest och pina) efter semestern den 13:e. Efter 3 veckors jobb känns det som att man aldrig haft nån semester...

Linus har börjat på ett nytt dagis och Robin har börjat första klass med läxor och allt vad det innebär. Dessutom har han fått börja gå själv till skolan. Vi har följe över vägen och sen går han åt sitt håll medan jag och Linus går till dagis. Det är okej eftersom jag nästan kan se honom hela vägen till skolgården. Hem får han dock inte gå själv än.

I och med Linus byte av dagis så får han inte längre sova på dagarna och somnar mycket bättre på kvällarna. Detta har även medfört att han börjat att ofta vilja ligga ensam i sin säng och faktiskt somnar själv så man slipper natta honom i 1-2 timmar som tidigare!

Fredagen den 17/8 spelade InMeHead på Folk&Rock-festivalen i Segmon för andra året i rad. Lika bra som alltid =)

Sista veckan i augusti har jag haft det lite småjobbigt med mig själv igen, men inte så att det känns allvarligt än heller. Mycket spänningar och huvudvärk till följd av det dock. Bitit ihop tänderna och känt mig lite fladdrig på något vis inombords.
Så det är också sådan jag går in i september nu... Men ändå med förhoppning om en rolig, fin och skön höstmånad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar