måndag 23 mars 2015

Vecka 12

Måndag:
- Lugn dag hemma med Linus. Vi letade mellolåtar åt honom på Spotify och pysslade med Tyson (kamning, kloklippning, lite sånt).
- Handlade.
- Mormor hälsade på Robin i skolan.
- Linus och mormor följde med till MoveIt och tittade på Robins breakdance.

Tisdag:
- Jobbade.
- Lämnade in en blankett om receptförnyelse på mina mediciner.
- Målade påskbrev med Linus.
- Robin hade judo och påbörjade sin gradering till orange bälte.

Onsdag:
- Jobbade.
- Robin sydde sig i fingret med symaskin på syslöjden. Nålen gick rakt igenom nageln och ut på andra sidan fingret... Det gick dock bra!
- Pizza till middag.
- Linus hälsade på mormor och blev kvar där över natten.
- Jag och Robin spelade monopol ett par timmar och tog det lugnt.

Torsdag:
- Så kallad "stängningsdag" på förskolan/skolan. Jag hade en semesterdag.
- Robin åkte till kompisen E.
- Jag grejade hemma.
- Linus och mormor kom hem på fika.
- Robin hade judoträning. Körde stenhårt i 2 timmar och en kvart!

Fredag:
- Jobbade.
- Rockade sockorna med resten av Sverige ;)
- Solförmörkelse, som vi inte såg ett dugg av pga molnigt tråkigt väder.
- Hämtade ut medicinerna på apoteket. Dock hade läkaren skrivit ut lite annorlunda tabletter än jag har, utan att ens prata med mig. Jag fick ta dem iallafall, så jag inte blir helt utan tills vi pratat...
- Köpte Grums-tshirts.
- Hämtade både mamma och Linus på dagis, och fredagshandlade tillsammans.
- Pojkarna fick nya cyklar av sina farföräldrar.

Lördag:
- Robin drog iväg till kompisar ganska tidigt. Jag och Peter gick ut med Linus så han fick cykla en stund. Väldigt kallt och lite blåsigt, så det blev inte så jättelänge.
- Robin kom hem och åt 13:30, sen drog han igen.
- Peter stack iväg och repade.
- Jag och Linus gjorde absolut ingenting på hela dagen. På kvällen tog vi med oss Tyson och gick hem till mamma, och hade en jättetrevlig kväll tillsammans.
- Robin skulle sova över hos kompisen J. Klockan 01:10 ringde han så Peter fick åka och hämta honom.

Söndag:
- Städade.
- Barnens tremänning V var här.
- Robin hade streetdance.
- Efter dansen släppte jag av Robin hos mormor då han ville hälsa på henne.
- Lämnade ipaden till en kille för lagning på fm, sen fick vi hämta den redan på em. Så det gjorde vi och skjutsade Linus till farmor & farfar i samma veva.
- Hemskt gråkallt och blåsigt väder. Frös mycket. Tog ett riktigt varmt bad och drack varmt te samtidigt. Det var gött!
- Robin hade bakat hos mormor, både kladdkaka och sockerkaka, så det kom de och överraskade med till kvällen. Vi ringde även efter farmor, farfar & Linus för att komma på kvällsfika.
- Wallander-film Mordbrännaren på tv4.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar