lördag 20 februari 2016

Melodifestivalen 2016 - Deltävling 3

Mellokväll med småkillarna igen.

Kvällens låtar efter min rangordning:

1. Swingfly feat. Helena Gutarra - You carved your name
Jag: Jag brukar gilla Swingfly, så också idag. Helena var bra hon med. Jag rycks med i låten och diggar.
Robin: Jättebra. Jag gillar "Me and my drum" annars. Han är ju bra.
Linus: Röstade fem hjärtan.

2. Oscar Zia - Human
Jag: Kraftfullt. Låten växte hela tiden.
Robin: Först tyckte han "Nej!", men sen gillade han den mer och mer under tävlingen.
Linus: Så bra att jag inte tänker titta! (gömde sig under filten) Jättebra musik.

3. Lisa Ajax - My heart wants me dead
Jag: Lisa har en vacker röst och framträdandet kändes vackert och mäktigt.
Robin: Hon ser ut som en 12-13åring. 5 poäng av 10.
Linus: Hon får bara 2 poäng.

4. Smilo - Weight of the world
Jag: Riktigt tråkigt. Låten var okej om man inte tittade på det töntiga framträdandet.
Robin: Superbra!
Linus: 100, 100, 100, 100, 100... 1 miljard! 200 miljarder! (betyder att det var bra alltså)

5. After Dark - Kom ut som en stjärna 
Jag: Här hade vi kvällens schlagerdiva, Christer Lindarw. Låten känns dock som något man hört förut och jag tycker inte att Christer sjunger så väldigt bra. Trallvänligt.
Robin: Tråkigt. Tråkigt så in i helvete.
Linus: Jag hatar att han klär ut sig. En miljard nollor.

6. Boris René - Put your love on me
Jag: Tyckte att han såg lite läskig ut på något vis. Okej låt, men inte mycket mer.
Robin: Neej. Känns som att jag får epilepsi för att det blinkar så mycket också. 5 poäng av 10.
Linus: Han var cool han. Jättebra.

7. Saraha - Kizunguzungu
Jag: Jag fick inte ihop det här framträdandet. Jag tyckte inte att låten, kostymerna, ljus & färger, scenshowen passade ihop på något vis. Afrikanska tongångar med en vit tjej i konstig outfit. Det var väl en glad låt, men detta var inget för mig.
Robin: Tråkig. Förstår ingenting av vad hon sjunger.
Linus: Tråkigt!!


Och så här gick det:

Till final
Oscar Zia
Lisa Ajax

Andra chansen
Saraha
Boris René

Utslagna
Smilo
Swingfly feat. Helena Gutarra
After Dark



Jag är inte alls nöjd med utgången av tävlingen idag. Eller jo, jag är helt okej med att Oscar och Lisa gick till final, men jag står däremot helt gapande över att Saraha gick vidare till andra chansen före de andra, och framför allt före Swingfly... 

Robin höll på Smilo ikväll, annars så tyckte han att Henrik Schyffert var bäst ;)
Linus höll på Oscar Zia.

Kvällens mellomys =)


1 kommentar: