söndag 10 maj 2015

Vecka 19

Måndag
Riktigt regnoväder. Linus hade en lekdejt med en dagiskompis, men som vi fick ställa in pga vädret. Blev en hemmadag istället.

Tisdag
Jobbade.
Robin kände sig inte pigg och ville inte iväg på judon.
Mamma kom på besök och vi spelade bl.a. Monopol tillsammans.
Robin blev ännu mindre pigg och lade sig redan 18:20!
Peter var på pistolskytte.

Onsdag
Jobbade.
Robin orkade inte iväg till skolan, och ringde efter mormor som kom och var med honom.
Plockade till mig ett par nya Friska Grums-kartor för året, ifall jag och Marie skulle få för oss att försöka i år igen. Ifjol blev vi ju sura och mer eller mindre gav upp efter några gånger... ;)
Linus var bjuden på barnkalas i badhuset, så där spenderade vi eftermiddagen och kvällen.
Peter repade.

Torsdag
Jobbade.
Robin hade skadat foten i skolan, och därmed blev det ingen judo idag heller.
Jag och Linus skjutsade mamma till apoteket och handlade på Klingan.
Peter var på skyttetävling i Edsvalla.

Fredag
Blåsigt!
Jobbade.
Mamma var hos Tyson när jag kom hem från jobbet, så de följde med och hämtade Linus på dagis. Sen följde Linus med mormor hem.
Robin lekte med kompisar, och jag och gubben fick några timmar själva.
Tacos med mamma i kvällningen.
Linus tappade sin tredje tand.

Lördag
Lugn dag utan särskilda händelser.
Robin var hos tremänningen på fm, lekte sen med andra kompisar hela dagen.
Peter åkte hemifrån runt 14-tiden och var sen borta drygt 12 timmar, då InMeHead spelade på en bröllopsfest.
Jag, Linus och mamma tog en skön promenad fram och tillbaka till affären i kvällningen. Det regnade på hemvägen, men var riktigt gott ute ändå. Mamma hade bakat rabarberkaka som hon sprang upp till sig och hämtade och sen fikade vi hemma hos oss.
Hade båda småkillarna hos mig i sängen ikväll då Peter ändå var borta till sent.

Söndag
Varit på PartyLite-utförsäljning hos Maria A i Vålberg tillsammans med Camilla. Fyndade ett vackert ljusfat som jag tittat på så många gånger, men inte köpt då det kostar 499:- vanligtvis och det betalar jag inte för ett sånt liksom. Idag kostade det 150:-   =)  Och så köpte jag ett stort GloLite Citronella som fungerar som myggljus och även håller getingar borta. 130:- idag, 249:- annars.
Robin har varit med farfar och skjutsat kusinen till Torsby, då hon varit här i helgen och skulle hem nu. Sen åkte han med farfar hem och var där resten av dagen.



Det har varit en lite konstig vecka ändå, när det varken varit någon dans eller blivit någon judo för Robin. Ovant på något vis att inte ha allt det där, men även lite skönt då jag också känt mig lite trött. Det lustiga är dock att veckan dock gått minst lika fort ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar