tisdag 20 oktober 2015

Några dagar

I söndags var det judotävling igen, denna gång en Pokaljakt i Arvika. Robin kämpade väl, men jag tyckte inte att han var riktigt så taggad som han kan vara ändå, och det räckte inte till någon vinst alls den här gången. Men vad gör väl det? =) Nästa Pokaljakt som hålls i Karlskoga i november kommer han att få motta en pokal för 200 tjänade poäng, vilket är ett fint kvitto på allt kämpande tycker jag.


Rasmus & Robin var de enda som tävlade för Grums Judoklubb den här gången.


Igår skjutsade jag mamma till vårdcentralen i Vålberg på förmiddagen, och medan hon var där så tog jag en promenad i omgivningarna. Det var jätteskönt, och vädret var underbart. Jag tycker ändå att vi haft en ganska fin höst i år, med många soliga dagar det senaste. Känner mig riktigt nöjd att jag tog vara på tillfället och inte bara satt på röven i väntrummet hela tiden.
I kvällningen skulle vi har varit på grabbarnas breakdance, men då Robin blivit riktigt förkyld så kände han att skolgympan räckte gott och väl för den här dagen. Och Linus är också lite hostig, så vi stannade hemma och tog det lugnt. Och tur var väl det, för jag kände mig ganska frusen och hängig själv då, och när jag tempade mig sen så visade det sig att jag faktiskt hade feber...

Så idag har jag varit hemma från jobbet. Inte lika mycket i temp idag, men fortfarande feber, så det får bli en till dag frånvarande där imorgon. Sen hoppas jag att jag ska kunna gå tillbaka igen på torsdag kanske. Jag är trött och slö, lite halvt täppt i näsan och det trycker i öronen, men jag känner mig inte supersjuk heller. Dock vill jag vara helt feberfri om jag ska gå iväg.

Ingen judoträning för Robin idag heller, då han fortfarande är lite för förkyld för att det ska vara nyttigt att träna. 


Ha en trevlig kväll och hoppas ni slipper höstbacillerna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar