fredag 25 juli 2014

Sommar & sol!

Det är varmt i Värmland och Sverige nu. En klass 2-varning har utfärdats och det råder eldningsförbud. Ca 30 grader i luften varje dag, och ännu varmare mitt i solen. Tempen i bilen visade 37 grader när vi åkte från Hasseldalen idag.

Samtidigt som det är härligt så är det lite mer sommar än nödvändigt om jag får säga mitt, iallafall på dagarna. De senaste två i Hasseldalen har varit gränsfall för vad jag klarar av typ... Idag var jag så svett att byxorna blev blöta på låren när jag låg på mage på filten och varje gång jag reste mig upp tyckte jag att det gungade, trots att jag druckit vatten så gott som hela tiden.
Jag badar ju inte heller... Men gött för ungarna och mormor iaf =)

Och jag har, tro det eller ej, iallafall badat i poolen hos svärföräldrarna TVÅ gånger den här veckan. Det är mer än på hela sommaren förra året!


Och det var skönt! Iallafall första gången när poolen var närmare 28 grader i temp. Andra gången med "bara" 25 grader var inte lika härligt. (Och eftersom jag tyckte det var kallt så förstår ni nog att jag inte ens försöker i sjön som legat runt 22 grader den här veckan). 
Det finns en liten chans att jag även doppar mig i poolen idag igen, vi får se hur det känns senare. Men värmen börjar verkligen ta ordentligt på en nu. Igår var jag jättetrött utan att egentligen ha gjort något speciellt. 


Linus har gjort sin andra vecka på simskolan den här veckan. Och jag har blivit mer och mer övertygad om att jag satt stackaren i fel grupp. Han har gått i Lek&Plask nu, men det har varit alldeles för lätt och därmed för tråkigt. Igår ville han inte ens vara med, idag var han det med övertalning. Han behöver mer utmaning och behöver inte träna någon vattenvana direkt. Han simmar ju lite, hoppar från bryggan, simmar under vattnet mer än över när han badar fritt. Han är inte nöjd med att bara leka och plocka upp saker från botten. Så jag pratade med Carl idag, och Linus får prova att vara med i en annan grupp till veckan istället. Hoppas han tycker det är roligare =) 



Trevlig helg på er nu i sommarvädret och glöm inte att dricka mycket vatten!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar