lördag 27 februari 2016

Melodifestivalen 2016 - Deltävling 4

Ännu en mellokväll är över, och här följer som vanligt min egen rangordning över kvällens låtar:

1. Eclipse - Runaways
Jag: Det här tilltalade rockhjärtat. Bra låt och framträdandet underhöll.
Robin: Inget bra. Pappa är bättre!
Linus: Hårdrooock!!
Mormor: Bra. De behöver ha lite hårdrock i schlagern, det livar upp.

2. Panetoz - Håll om mig hårt
Jag: Då jag inte är Panetoz största fan så blev jag positivt överraskad. Jättebra faktiskt! Gillade farten, takten, livfullheten.
Robin: Tummen upp, det här gillade jag. Bäst ikväll.
Linus: Gillar ända upp till en miljard!
Mormor: Bäst idag. De livar upp.

3. Frans - If I were sorry
Jag: En låt som växte under kvällen. Jag gillade hans röst och att den var lite annorlunda. Mysig.
Robin: Ganska bra, 8 av 10 poäng.
Linus: 50% bra.
Mormor: Bättre och bättre. Roligt när det inte låter som allt annat.

4. Martin Stenmarck - Du tar mig tillbaks
Jag: Inget speciellt egentligen, men han får pluspoäng för att han är han. Han sjunger bra och han är ju så förgjordat söt den karln.
Robin: Nää, han har andra låtar som är mycket bättre.
Linus: Bra till 100%
Mormor: Bra, men inte jättebra.

5. Molly Sandén - Youniverse
Jag: Nja, Molly är duktig och har en vacker röst, men... Dock också en låt som växte ju mer man hörde den.
Robin: Nej, Danny är bättre! ;)
Linus: (gnälligt) Jag somnar av den här låten!!
Mormor: Lite bra.

6. Linda Bengtzing - Killer girl
Jag: Smiska om jag vill?!! Njae... Tråkigt för att det låter som allt annat hon gör. Jag gillade inte hennes utstyrsel idag, hon passade inte i den då den såg elakare ut än vad hon gör med sina smilgropar och fina ögon.
Robin: Neej...
Linus: Noll!!
Mormor: Nej, det är så lika allting.

7. Dolly Style - Rollercoaster
Jag: Precis som sist de var med så tycker jag att de är som tagna från ett barnprogram för mycket små barn... Enkel dans och inte jättebra sångröster heller. Jag retar mig bara på dem.
Robin: Inget roligt, men ljusshowen var cool.
Linus: Jag gillar verkligen den här sången. 100%
Mormor: Det här tyckte jag inte om.


Och så här gick det:

Till final
Molly Sandén
Frans

Till andra chansen
Panetoz
Dolly Style

Utslagna
Eclipse
Linda Bengtzing
Martin Stenmarck


Får väl säga att jag är lite besviken den här veckan också. Återigen så slog de jag tyckte var sämst ut andra som hade förtjänat att gå vidare... Men jag antar att det, precis som här, är små barn som sitter och hjärtröstar, och då blir det så ;)

Mormor & Robin hade Panetoz och Frans som favoriter ikväll.


Kvällens mellomys.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar