tisdag 16 februari 2016

En vecka.

Så har ännu en vecka dragit förbi i våra liv... Vecka 6, 2016.

Måndag:
- Regnigt och blåsigt.
- Linus hade skola. Robin var hemma från skolan efter operationen.
- Skjutsade mamma till vårdcentralen varifrån hon skulle åka med patientresor till CSK.
- Linus hade klipptid 13:30.
Lillen före och efter friseringen.
- Klockan 17:00 var det dags för Linus breakdance i Säffle. Mormor var med och tittade. Jag passade även på att köpa foder till Tyson hos Distriktsveterinärerna och diskutera gamla katter med veterinären.
- Linus hade en läxa som vi gjorde när vi kom hem. 
- Vid läggdags såg jag och Peter färdigt på Johan Falk - Slutet som vi började titta på kvällen innan, men som han somnade ifrån.

Tisdag:
Fettisdagen
- Ännu en regnig och gråtrist dag.
- Började känna av en förkylning med svid i svalget och bakom näsan.
- Peter vabbade för Robin. Jag började jobba igen efter ungefär tre veckor hemma. Det kändes faktiskt mest skönt att vara tillbaka.
- Linus fick mycket beröm i skolan för läxan vi gjort dagen innan.
- Semlor till efterrätt efter maten.
- Jag var till badhuset med Linus där vi bestämt lekdejt med kompisen W.
Linusen i badhuset.
Onsdag:
- Tre veckor sedan jag opererade mig idag. Känner inte av såren alls längre. Men har fortfarande plåster då stygnen inte försvunnit och jag inte vill riskera att de fastnar i kläderna t.ex.
- Mer snorig. Rinnsnuva och nös hur många gånger som helst under hela dagen.
- Både jag och Peter jobbade. Robin och Tyson var hos farmor & farfar under dagen. Jag skjutsade dit dem på morgonen. Det första så orkade inte Tyson hoppa in i bilen idag, det gjorde ont i hjärtat. Efter två försök fick jag lyfta in honom och jag riktigt kände hur ledsen han själv verkade över detta... (Det gick dock bra på eftermiddagen när jag hämtade dem igen, så det var något tillfälligt just för den här morgonen, men åh vad jobbigt det är att bli påmind om hans åldrande...)
- Mamma kom med hallongrottor (till Linus som han ville ha med sig i matsäcken på vinteridrottsdagen i skolan nästa dag) och fika. Spelade kort tillsammans.
- Jag var supertrött och lade mig i sängen strax efter kl 20.

Torsdag:
- Vaknade 01:30 och var alldeles igenbommad i snoken så fick inte luft. När jag gick upp och tog nässpray tempade jag mig också då jag kände mig lite konstig, och även hade frusit innan jag somnade, och den visade på 38 grader. Tog en alvedon och lade mig igen. På morgonen var febern borta och jag åkte till jobbet som vanligt. 
- Minusgrader och svinhalkigt på morgonen. Höll på att köra rakt i sidan på en bil som körde ut rakt framför mig när jag skjutsade Robin och Tyson till farmor & farfar. 
- Jobbdagen gick bra och snuvan var lite bättre än gårdagen.
- Linus hade vinteridrottsdag i skolan och var till Ålviken och åkte pulka.
- Två veckor sedan Robin opererades. Farfar följde med honom till vc där de gjorde en sårbedömning. Det har läkt riktigt fint. Idag slutade han även med kryckorna. Dock får han inte springa, hoppa, klättra osv på två veckor till.
Robins operationssår.
- Jag var hemskt trött idag med efter jobbet. Köpte med pizza hem och slappade bara sen. Robin och Tyson sov över hos farmor & farfar då de ändå skulle vara där under fredagen också. Kändes konstigt att inte ha dem hemma en vardag så där. Särskilt Tyson faktiskt, det var konstigt att inte ha någon att snubbla över och som alltid ska med ut och röka ;)

Fredag:
- 5 minusgrader och snö.
- Jobbade. Handlade. Hämtade Robin (Tyson var redan hemma då de varit i stan under dagen). Hämtade Linus. 
- Fredagsmys.
- Tröttast i landet lade sig tidigt...

Lördag:
- Sol och snö.
- Tog en tur till Karlstad. Lämnade papper på Peters jobb och besökte DjurMagasinet för att köpa mat till ödlorna. McDonalds.
- Peter var iväg och sköt pistol.
- Städade.
- Peter repade.
- Mellokväll till deltävling nummer 2 tillsammans med mamma/mormor och barnen, med lite alla hjärtans-tema ;)

Söndag:
Alla Hjärtans Dag
- En riktig slödag. Gjorde inte mycket. Peter och Robin tog en tur till skjutbanan. Sen såg vi en film med familjen (som vi oftast brukar göra den här dagen) "Pettson & Findus: Roligheter" och åt chokladhjärtan. Data-/tv-spelande och soffhäng. Jag sov ett tag på soffan i kvällningen, men orkade ändå lägga mig och sova igen när det blev dags för det.
Till mamma och pappa från Robin och Linus
Grattis på alla hjärtans dag
Linus gjorde ett vackert hjärta i skolan till sin pappa i fredags =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar