lördag 6 februari 2016

Melodifestivalen 2016 - Deltävling 1

Kollat med killarna idag, denna årets första deltävling. Rangordningen av kvällens låtar nedan är min.


1. Robin Bengtsson - Constellation prize
Jag: Stark röst och en låt som kändes lite mer kraftfull. Jag gillar munspel. Kvällens vinnare?
Robin: Den här var ganska najs! Han kommer få fullt (i röstningen) av mig.
Linus: Fullt av mig med. I love you!!!

2. Ace Wilder - Don't worry
Jag: Ett lite annorlunda framträdande, inte som alla andras, och en bra låt. Ace går hem hos mig.
Robin: Hon har så stora tänder... Bra låt, fyra hjärtan från mig.
Linus: Hennes topp glittrar i guld! (Sånt gillar han). Hon var lite bra, hon får tre hjärtan av mig.

3. Mimi Werner - Ain't no good
Jag: Gillade låten, lite rockigt countryaktigt sound. Annars var framträdandet inget speciellt och hennes utsvängda bruna byxor var inte vackra...
Robin: 3 hjärtan av 5.
Linus: Nej nej nej...

4. Albin & Mattias - Rik
Jag: Kändes som att man "hört den förut". Det är så mycket sådana här låtar nu. Och det är inte riktigt min typ av musik/låt. Men de var bättre än Samir & Viktor, då dessa två kan sjunga och texten här var bättre.
Robin: Bättre än Samir & Viktor.
Linus: Gillar så mycket att jag exploderar upp till månen. Eller till Jupiter. Eller ett svart hål och ut igen.

5. Samir & Viktor - Bada nakna
Jag: De sjunger inte värst bra och texten var larvig. Känns barnsligt. Pluspoäng för stundtals härlig musik.
Robin: Hehe, den här var ju bäst!
Linus: Jag tyckte att den var så bra att jag börjar dansa! (Dansade framför tv:n) Oh-oh! Mitt system har pajat, jag kan inte sluta!

6. Pernilla Andersson - Mitt guld
Jag: Visst, det var väl "fint". Vacker text om kärleken till ett barn. Kändes lite varmt och tryggt. Men det lämnade också en hel del övrigt att önska i ett sånt här sammanhang. Mest tråkigt och händelselöst.
Robin: Den här ska jag inte rösta ett piss på!
Linus: Om jag var där och spelade, så skulle jag kasta mitt instrument på henne för att hon sjunger så dåligt!



Robin hade Robin Bengtsson och Albin & Mattias på delad första plats som han hoppades på, och sedan Samir & Viktor.



Och så här gick det:

TILL FINAL
Ace Wilder
Robin Bengtsson

TILL ANDRA CHANSEN
Samir & Viktor
Albin & Mattias

UTSLAGNA
5. Mimi Werner
6. Pernilla Andersson
(7. Anna Book - Himmel för två blev diskvalificerad i veckan och deltog aldrig)



Kvällens mellomys.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar