lördag 1 juni 2013

Sammanfattning maj 2013

I maj kom "sommarvärmen", men tyvärr har det även regnat en hel del. En del blåst och lite åska har vi också förärats med. Poolen kom upp hos svärföräldrarna iallafall och det blev badpremiär för ungarna i slutet av månaden, ett klart sommartecken.

Maj har varit lång, men ändå gått fort. Hur det nu går ihop ;) Kanske för att man  hunnit med en hel del och det har varit något att göra i stort sett hela tiden.

Inledningsvis så var vi ute och tittade på första maj-tåget och sedan hade vi en heldag hos mamma.

Det har varit utvecklingssamtal för både Robin och Linus, och Robin har varit på ett kalas varje helg hela månaden.

Jag har varit hos Camilla ett par gånger, ena gången var grabbarna med och vi fick middag och barnen lekte ihop.

Jag har promenerat med Marie som vanligt varje vecka och vi har börjat leta stolpar i kommunens satsning "Friska Grums". Även promenerat med Jessica en gång.

Ledig 1 maj och Kristi Himm. Jobbade måndag istället 6/5. Jobbat övertid en fredag.
Peter har jobbat en natt och gjort övertid.

Robin var med kompisen Erik och träffade Yohio i Karlstad.

InMeHead spelade på årets Matmässa, men jag missade det pga att Robin spytt i skolan på morgonen samma dag så det blev VAB för mig. Annars skulle jag ha tagit med båda grabbarna och gått dit med Malin.
Kräkningen visade sig sen inte bero på spysjuka, utan kommit pga av att han ramlat och slagit sig ganska illa på knät.
Ett par dagar senare ramlade han på sparkcykel och slog upp sitt värsta skrapsår hittills på armbågen.
Båda barnen har ramlat och skrapat och skadat sig mycket den här månaden överlag tycker jag. Det har gått åt många plåster och omläggningar. Linus kom hem med plåster även han på både armbåge och knä igår senast.
Peter stack en kniv i handen. 
Jag har haft mycket huvudvärk i mitten på månaden och månadens sista dag blev jag påbackad i arbetsbilen av en grinig gubbe och fick ont i axlar och nacke.
Peter har varit hängig från och till och var hemma några dagar från jobbet.
Fästingar och myggbett började trilla in.
Robins pärm med Pokemonkort blev stulna ur hans stängda ryggsäck i skolan (men dök otroligt nog upp några dagar senare igen på fritids)
Så mycket "småskit" den här månaden.
Och ett stort mörkt moln drog in när en av mina närmsta vänners far plötsligt gick bort...

Robin hade judoavslutning och vann andrapris på tipspromenaden de hade.
Jag har anmält honom till simskolan i Hasseldalen från 15 juli och till ett Brand- och säkerhetsläger på brandstationen i slutet på juni.
Linus provade på fotbollsskolans Bollkul men var inte värst imponerad.

Vi har köpt nytt kyl- och frysskåp (underbart!), en iPad och shoppat lite i Bergvik. Jag köpte nya byxor i en storlek mindre än jag haft tidigare, dock visade det sig snart att jag kanske kunde köpt ytterligare en storlek mindre till!
Svärföräldrarna köpte nytt och större växthus som vi (mest Peter) hjälpte till att bygga upp.
Mamma har köpt en hel hög nya kläder till barnen och gjort dem jättenöjda.

Det har varit Eurovison Song Contest (Danmark vann i år) och Sverige vann ishockey-VM. 

Tyson blev 10 år.

Varit på Tempelriddaren i Karlstad och sett när Johannas klass Mu11 satte upp musikalen Bernadas hus.

Firat Mors dag och Sockerbröllop (6 år) plus 16-årigt förhållande med gubben. Gick på bio och såg Den store Gatsby.

Robin börjar bli stor och fick för första gången ta sparkcykeln själv till farmor & farfar och fick vara ensam hemma ett tag medan jag och Peter var på Linus utvecklingssamtal.
Linus började så smått att äntligen intressera sig för att gå på toaletten och kanske bli blöjfri den här sommaren.
Robin var hos frissan och har börjat vilja bestämma frisyr själv. Nu tänker han sig att spara luggen så han får en lång snedlugg över ena ögat.


Så i maj har det varit mycket med det jordiska, både gott och ont. Precis som livet är. Men nu känns det skönt att gå in i juni med en dag utan några som helst planer och bara ta dagen som den kommer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar