måndag 29 oktober 2012

Höstmörker.

Idag har det varit riktigt skitväder i Grums. Regnigt, blåsigt och mörkt. Det var nästan så att man hade velat vända i dörren imorse och ringa sig sjuk, men tyvärr har man lite mer arbetsmoral än så... Men den här dagen gick den också till slut.

Hösten har kommit en lång bit på vägen och de flesta träden är nakna nu. Det är tråkigt tycker jag, den vackraste tiden på hösten är över och nu ligger det mer mörka framför en. Jag blir mer känslig och lättare deprimerad den här tiden på året (som så många andra). Det var vintern för tre år sedan jag fick börja med mina tabletter och förra vintern som jag blev sjukskriven för begynnande utmattningsdepression. Men i år tycker jag faktiskt att det än så länge känns annorlunda. Jag mår som alltid både upp och ner, men det bra väger ändå över och det finns hopp om livet ;) Jag tror att jag också lärt mig lite sen sjukskrivningen, försöker se saker på ett annat sätt och tänker lite annorlunda. Vi hoppas att det fortsätter så här så ska jag nog klara mig i år.

Och apropå ingenting, innan jag avslutar så måste jag bara berätta att någon hade lyckats hissa kommunhusets flagga upp-och-ner idag. Det var lite kul. Var det någon mer som såg det? Jag försökte ta en bild men var kanske lite för långt ifrån. Men det syns ju iaf om man tittar noga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar