fredag 27 december 2013

Så var det slut.

Alla julens dagar är nu redan över. Det har varit bra dagar och det har varit skönt med lite extra ledighet. Tyvärr går ju tiden så fort nu för tiden, så det kunde gärna ha fått varit jul någon extra dag till i år.

Julafton firades med middag hos svärföräldrarna, och sedan hemma hos oss från Kalle till kvällen. Ungarna fick som vanligt en hel drös med paket av alla, och jag tror de var väldigt nöjda. 
Juldagen spenderade vi hos mamma där vi åter fick äta julbord och en massa annat gottis, hade mys och såg på film.
Igår på annandagen var vi mest hemma, men tog en promenad till svärföräldrarna på eftermiddagen där Peter och barnen badade i bubbelpoolen ute. Jag som knappt badar på sommaren skulle aldrig drömma om att hoppa i även om vattnet var 36 grader. Det var det inte i luften kan jag säga, även om det för årstiden är ovanligt varmt... Väl hemma igen byggde vi med några av barnens julklappar som inte blivit byggda än (lego och transformers) och spelade tv-spel till läggdags.

Någon julstämning har jag inte haft i år, men det tror jag blir så för de flesta med åren. Och det här vädret som varit i år har ju inte gjort saken bättre. Plusgrader, regn och blåst... I evighet.

Idag har det varit vardag igen och jag har jobbat, men idag fick jag hoppa över för att hjälpa till i städet istället för inköp. Som jag gruvat mig för det, men det gick hur bra som helst. Dock var det väldigt jobbigt (svettigt och tungt) och jag är om möjligt ännu mer tacksam nu att jag fick byta från städ till inköp för ett år sedan. Men visst är det helt okej att hjälpa till där nu, så här någon enstaka gång. Gött att det är gjort nu iaf.

Gubben och barnen har jullov, själv ska jag jobba extra på måndag igen som jag även gjorde den här veckan. För att vi ska hinna med veckans alla handlingar. Men det är helt okej med mig, särskilt eftersom alla timmar vi gör räknas som övertid de här dagarna och det blir lite extra klirr i kassan.

Nu ska jag dock bara njuta av att det är fredag och att jag är nedkrupen i sängen för kvällen. Och att morgondagen ännu står helt oskriven (läs oplanerad) framför mig...

God fortsättning på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar