söndag 15 december 2013

Ännu en decembersöndag

har gått. Tiden går fort. 9 dagar kvar till julafton och snart är ännu ett år till ända...

Idag har det varit en ganska slö dag till att börja med. Vi hade städdag så gott som hela dagen igår, så kanske därför man aldrig riktigt ville komma igång idag. (Tack mamma för all hjälp igår!!) Dock har jag tvättat och plockat lite med tvätt iallafall och tänker mig fortsätta projekt julstäd imorgon när jag och Linus kommer från tandläkaren och affären.

I eftermiddag har vi varit hos pappa på fika för att fira honom då han fyllde år i torsdags, men vi inte hade tid att ses då. 
Från honom åkte vi bort till vårdcentralen för att se när GRK's årliga luciakortege passerade. Såå fint även i år! Det var verkligen tur för vår del att den ställdes in pga snöovädret förra söndagen så att vi fick se den i år också. Annars hade vi missat den eftersom vi spenderade hela dagen på Medis i Säffle då.

Hemkomna så leker Robin med grannpojkarna ute och vi andra tar det lugnt i soffan typ. Peter har grejat i ordning Fiestan så han kan ha den till jobbet imorgon och sitter vid datorn en stund nu.

Känns konstigt att inte åka iväg på streetdance ikväll, men det är ju juluppehåll nu och lite skönt är det ju faktiskt också, får jag väl erkänna, även om jag tycker om att vara med Robin på hans träningar.

Funderar på att öppna en chokladask ikväll & tända tredje ljuset i staken vilket vi inte gjort än. Senare blir det väl Johan Falk-filmen på TV4 i sängen med gubben.

Livet är rätt bra. Just här, just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar