onsdag 15 oktober 2014

Brrr...

Riktigt höstruggigt väder nu.
Jag sitter på Bodegan i Säffle och väntar på Robin som dansar. Det drar kallt här och mina fötter är som isbitar trots raggsockor.
Vägen hit var inte rolig idag. Mörkret kommer tidigare och tidigare på kvällarna och den här veckan hann det komma redan när vi åkte. Annars har det varit någorlunda ljust och bara mörker på hemvägen. Jag vill inte riktigt vänja mig vid mörkerkörningen än, och när det dessutom regnar som på vägen hit idag så känns det extra jobbigt... Men det är ju den tiden nu tyvärr och den har bara börjat...
Men det får gå bra. Inte mycket att välja på. Bara att ta det lugnt och köra mer med hjärnan än med fötterna. (Ett råd mannen gav mig för många år sedan gällande vinterkörning, men som passar lika bra nu tycker jag.)

Nu ska vi åka hem igen... Brum brum...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar