lördag 25 oktober 2014

Jag vet inte vad jag ska säga

idag egentligen, men ett inlägg kommer det bli ändå till slut nu. Det har varit så svårt att blogga länge nu. Det finns så klart alltid något att skriva, men jag får bara inte till det... Nu kör vi ändå och trotsar motsträvigheten jag känner.

Arbetsveckan har varit tung tycker jag. Vädret har varit skit hela veckan och jag har inte känt mig på humör alls. Men den gick också förbi till slut. Jag har varit så trött både fysiskt och psykiskt, och är till viss del fortfarande.

Igår lämnade vi barnen hos deras farmor och farfar för övernattning och hade hela kvällen för oss själva. Bara jag och gubben. Det var mysigt, vi tog hemkörning av pizza och såg en film. Jag låg under en filt i soffan och kunde verkligen slappna av. Och somnade där klockan 20:00. Gick ner i sängen mellan 21:30-22:00 nånstans, somnade om efter 23 och gick upp runt 10 idag. Sen i eftermiddag har jag mest slappat och så sov jag en timme till på soffan...

I förmiddags var vi in till stan innan vi hämtade barnen och köpte det nya Skylanders Trap Team till dem. Åkte hem, packade upp och kopplade in det och ställde fram gubbarna. Sen sa vi inget till grabbarna utan lät dem upptäcka det själva när vi kom hem. Det var en rolig överraskning att få ge dem! Linus har spelat i flera timmar.

Från början var det tänkt att vi skulle åkt på Tomtehälja idag, men då vädret varit som det varit så valde vi att satsa på söndag (imorgon) istället då det skulle bli bättre då. Idag har vi också fått en del sol, men det kunde vi ju inte riktigt veta igår. Så om vädret är okej så drar vi en sväng imorgon då istället.

Önskar mig lite mer energi nu. Kanske är det hösten som stulit en massa från mig, kanske är det något annat. Mycket tankar och känslor som rör sig där inne (nu igen). En del som jag vet vad det beror på, annat som inte går att identifiera. Kanske en aning åldersnoja och livskris också. Vad ska jag göra med mitt liv? Vad vill jag? Kan jag om jag väl kommer på det? Ångest. Känslan av att trampa på samma ställe, men samtidigt känna tryggheten i att inte gå utanför avgränsningen.

Jaja, bla bla bla.

Nu lägger vi ner det här och stoppar det där gnagandet i en låda en stund igen.

Lördagskväll och "Så mycket bättre" på TV. Det kan man inte klaga på.
Och jag är ledig fram tills på onsdag, så nog ska jag väl hinna pigga på mig lite också.


Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar