måndag 6 oktober 2014

Tur att jag har en till

ledig dag idag, för igår sov jag bort nästan hela dagen... Först kom jag inte ur sängen förrän 12:15 (sov, såg på tv, sov, pillade med mobilen, sov...) och sen somnade jag på soffan igen 14:15 och sov till 15:50. Jag var så trött och orkade inte ta mig för nånting. Det var väl både gött och inte, men säkert behövligt då.

På kvällen var jag bjuden på PartyLite hos gulliga Anki. Då hade jag tack och lov piggnat till ;) Det var ett jättemysigt party och det bjöds på tacopaj som blev en perfekt kvällsmat. Säljare var Pehr Trollsveden Abrahamsson, en helskön människa.
Jag köpte inte mycket, 12 nya votivljus bara att fylla på mitt lager med. 6 st kiwi kyss och 6 st vita snöbär.

Nu är det ny dag igen och ny vecka med nya tag. Jag känner mig mycket piggare idag och ska säkert få nånting gjort... Jag ska städa lite, tvätta och handla. I eftermiddag har pojkarna klipptid.

Dags också att börja tänka lite på vikten igen också, för jisses vad jag har fuskat länge med både det ena och det andra. Jag har varit sugen, sugen, sugen och ätit alldeles för mycket godis i flera veckor. Igår ställde jag mig på vågen och fick det bekräftat att jag gått upp i vikt som jag misstänkte. Den visade 3 kg mer än vad jag brukar ligga på, så nu är det nog hög tid att skärpa sig... Jag kommer inte att banta, det gör jag aldrig, men med lite mer tanke på VAD jag äter och genom mindre portioner brukar jag ändå kunna minska lite. Eller förhoppningsvis inte lägga på mig mer iaf :P

För övrigt är gubben dunderförkyld och inleder veckan med att vara hemma från jobbet. Det är sån tid nu, men jag önskar stenhårt att vi andra tre klarar oss undan ett tag till. Linus är täppt i näsan, men i övrigt är vi pigga. Ta i trä.


Ha en bra vecka alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar