tisdag 11 augusti 2015

Byte av vårdcentral och sova ensam.

Idag har jag bytt vårdcentral och hoppas att jag nu kan få lite bättre hjälp. Jag ringde den nya vårdcentralen och pratade lite och fick en tid bokad för mina gallstensbesvär den 27/8. När jag kom hem gick jag in på liv.se och genomförde själva listningen där (istället för att skicka pappersblankett till dem). Enkelt och bra. Nu ska jag bara ringa min gamla vårdcentral också och be dem skicka över alla journaler, läkemedelslistor och ultraljudssvaret till den nya så är det klart sen.

Jag hoppas det blir bra nu, men det kan iallafall inte bli sämre... Jag har hört så många som bytt och jag är garanterat inte den sista, då det är så mycket som inte fungerar. Jag tror det där stället håller på att gräva sin egen grav jag...

Men nog om det. Skönt att ha tagit tag i det nu iaf, då jag tänkt det så många gånger.

Inatt har jag och katten sängen för oss själva. Robin sover över hos tremänningarna, och Peter och Linus har hyrt film och myser i soffan och sen sover de kvar där. Jag såg också de första minuterna av filmen, men sen sa Linus till mig att "Du är inte med på det här pyjamaspartyt, gå och lägg dig!", så då gick jag väl då ;) 

Ska bli skönt att få breda ut sig som man vill inatt och jag kommer nog sova gott som det känns nu. Natten som gick så hade jag först svårt att somna och när jag väl gjort det så kom Linus på besök så efter det har jag legat ihoptryckt i mitten mellan honom och Peter och svettats och lyssnat på deras snarkningar och haft det allmänt obekvämt... Och så den där känningen av gallsten då. Men turligt nog så blev det inget värre av den iallafall.

Nu passar jag på att njuta. 
Godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar