söndag 9 augusti 2015

Vecka 31 & 32

Vecka 31
Måndag
- Mat på Sibylla med mamma och barnen, sen vidare till simskolan.
- Var på banken och bytte konto till pensionssparandet.

Tisdag
- Började jobba efter semestern. Gick till jobbet hela veckan så att familjen kunde ha bilen. Jobbar med Johanna då Mattias har semester.
- Linus hade simskola.
- Tog en tur till stan efter jobbet för att köpa mat till ödlorna.
- Peter var på pistolskytten.

Onsdag
- Var i Säffle och gjorde ultraljud av buken. Jag fick svar på att det är gallsten som orsakar mina magontsanfall.
- Jobbade.
- Linus hade simskola.

Torsdag
- Jobbade.
- Linus hade simskola.
- Beach party på kvällen med simskolan i Hasseldalen. Robin hade Lina med sig som han även varit tillsammans med hela dagen och även haft med sig till Hasseldalen en gång tidigare på dagen.

Fredag
- Jobbade, och missade Linus simskoleavslutning i år (men han hade ju pappa, brorsan, mormor, farmor & farfar och Magnus med sig). Hela 7 simmärken skrapade han ihop i år.
- Firade Linus avslutning med tacokväll med alla ovan nämnda.
- Peter repade. På natten fick han ge sig hem tidigare då jag hade mitt värsta gallstensanfall nånsin...

Lördag
- 5-årskalas hos sötaste Embla.
- Spenderade kvällen hos Camilla, Adde & Rasmus.
- Linus var med i NWT (från simskoleavslutningen). LÄNK

Söndag
- Besökte Mariebergsskogen med mamma & barnen. Sedan sov båda barnen över hos henne.




Vecka 32
Måndag
- BVC med Linus för 5,5-årskontroll och vaccinering.
- Var till veterinären i Säffle och köpte hundmat. Hörde med dem om nytt recept till Tyson.
- Shoppade på DollarStore.
- Hälsade på svärföräldrarna en sväng.
- Städade tvättstugan.

Tisdag
- Jobbade.
- Peter och svärfar grejade lite i tvättstugan och bar in varmvattenberedaren (den nya som vi köpte för lääänge sen, men som vi väl snart ska få tummen ur och sätta in istället för den gamla från 1700-talet...)
- Peter var på pistolskytte.
- Mamma hälsade på en stund, sen följde Robin med henne hem och sov över där.

Onsdag
- Jobbade.
- TV:n i sovrummet gick sönder.

Torsdag
- Jobbade.
- Linus tappade sin äntligen sin fjärde tand. Den har varit lös länge!
- Var till stan och köpte grejer på BRL för att kunna använda projektorn som TV i vardagsrummet, och ta den TV:n ner till sovrummet.

Fredag
- Jobbade. Gjorde en halvtimmes övertid.
- Besiktning av bilen och släpkärran.
- Robin var hos farfar och snickrade.
- Linus skulle sova över hos mormor, men ångrade sig så han kom hem igen i kvällningen.
- Jag gick och lade mig kl 21. Helt slut efter en vecka med mycket på jobbet och en stor trötthet, huvudvärk och magont (inte gallstensanfall) flera av dagarna.

Lördag
- Låg i sängen till 12:30 innan jag masade mig upp. Skönt!
- Peter repade.
- Robin var hos farmor & farfar.
- Jag, Linus och Tyson hälsade på mamma.

Söndag
- Hasseldalen med Jessica och våra barn, plus Casper.
- Barnen var med farmor & farfar ett tag. Jag och Peter grejade lite hemma.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar