söndag 16 augusti 2015

Vecka 33

Måndag
- Jag och Robin var till veterinären med Tyson. Han tog nya prover för att få mer smärtstillande utskrivet. Alla prover var jättebra utom ett levervärde som låg lite för högt. Dock inte så farligt att det var något att hetsa upp sig över nu, utan vi tar nya prover om tre månader och ser om det ändrat sig då åt endera hållet.
- Besökte Värmskogs Cafe med familjen, mamma och svärföräldrarna och bjöd dem på goda räksmörgåsar.
- Känning av gallsten.

Tisdag
- Jobbade (även denna vecka med Johanna då Mattias har semester).
- Bytte vårdcentral.
- Peter var på pistolskytte.
- Robin sov över hos Viktor.

Onsdag
- Jobbade.
- Ringde min gamla vc för överföring av alla journaler till den nya.
- Lekte i skogen med Linus & Peter.
- Robin sov över hos Viktor igen, och Linus skulle sova över hos farmor & farfar då det var så tråkigt att Robin sov borta, men sen fick Peter åka och hämta hem honom igen strax efter 22.

Torsdag
- Försov mig!!
- Jobbade.
- Var till tandhygienisten, och det såg bättre ut än jag trodde. Dock samma förmaningar som alltid.
- Robin var hos farfar och snickrade.
- Kvällspromenad med familjen till affären där vi köpte en massa glass, och gick hem och göttade oss.

Fredag
- Jobbade. Blev en halvtimmes övertid även denna fredag.
- Handlade.
- Ett härligt kvällsbesök i Hasseldalen med mamma och barnen. Mamma bjöd på mjukglass på hemvägen.
- Mer och mer ont i magen...

Somnade med magont runt midnatt. Vaknade och gick upp 02:37, sen följde hela natten i vaket tillstånd med ett fruktansvärt gallstensanfall. Smärta, kräkningar och även diarré (om det sista nu hänger ihop med gallan, det vet jag inte, men det fick jag också). Sitta, ligga, stå, gå omkring...

Min natt illustrerad av stegräknaren i min telefon...

Lördag
- Gick ur sängen 15:13. Gjorde typ inget mer än satt i soffan hela em och kvällen sen tills jag lade mig igen. Satt och pratade med svärmor som var här medan gubbarna grejade i tvättstugan.
- Bytet av varmvattenberedaren påbörjades. Robin fick ommöblerat i sitt rum och benen på sängen kapade så nu har han en vanlig låg säng.

Söndag
- Grejat lite hemma. 
- Inkoppling av varmvattenberedare.
- Ett besök hos mamma där jag även duschade då vi hade stängt av vattnet hemma.
- Robin köpte sig ett tv-spel till sitt rum som farfar följde med honom och hämtade.
- Mamma hälsade på här ett tag.
- En lugn dag. Lite tråkig. Men ungarna ville inte hitta på något så då fick det väl vara så. Jag föreslog både minigolf och stranden, men det var inget som någon av dem var sugna på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar