torsdag 20 augusti 2015

Skolbarn.


Idag började en ny fas i livet för båda mina älskade pojkar. Linus (bilden) började i förskoleklass och är inte längre något "dagisbarn". Nu har jag plötsligt två SKOLbarn! Robin började fyran och bytte skola och har fått en helt ny klass.

Linus har väntat så på den här dagen, och mitt hjärta sjunger då han kallade det för "en toppendag" när jag hämtade honom efteråt. Troligtvis så måste det ju då ha varit precis så bra som han hade tänkt sig (eller ännu bättre) att få börja skolan. Underbart!

Det var meningen att jag skulle skjutsa Robin till skolan imorse och följa med för att iallafall få se hans klassrum på nya stället, innan jag och Linus skulle vidare, men så ville han istället cykla med tremänningen som är ett år äldre och redan går där, så det fick han göra. Tufft gjort ändå tycker jag, men han har ju inga problem med nånting så min förstfödde... Han behövde väl inte följas av mamma heller! ;)
Hur som helst hade även han haft en väldigt bra första dag, och det gör mig glad.

Men imorgon ska jag följa med, om inte annat så för MIN skull, jag vill ju iallafall veta hur det ser ut där han är om dagarna... Och kanske få ett ansikte på hans lärarinna.

Åh mina fina grabbar! Om ni bara kunde känna all den stolthet jag känner för er! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar