söndag 15 november 2015

En söndag och lite sånt.

Nu har jag ganska nyss landat i soffan. Äter lite sallad som blev över efter att jag gjort matsäck till Robin nu ikväll som han ska ha med sig på studieresa imorgon. Känner att det hade varit otroligt gott med en kall öl till, men det får gå lika bra med ett glas vatten ;)


Idag kom Susanne & Magnus förbi igen på förmiddagen och gav grabbarna dessa heltuffa skyltar som Magnus gjort åt dem. Pojkarna blev jätteglada, och visst är de snygga?!! Tack! 


Klockan 13 var det dansträning för Robin (street) som varje söndag. Nu är det bara en månad kvar till showen, och inte alls många tillfällen kvar men dansen sitter riktigt bra redan nu tycker jag. Det är duktiga killar!
Nu återstår bara att skaka fram scenkläderna också. En del har vi klart, men en del inte. Är ju tre olika uppsättningar kläder som ska fixas också. Robin ska ha en till street och en till breakdance, och Linus ska ha en till breaken. Men det får vänta några dagar till, det är så mycket nu ändå.


I eftermiddag/kväll har jag och grabbarna varit hos fina Saga på kalas.
Tack så mycket för det!


Sen sprang jag in en snabbis på affären. Och sen vi kom hem så har jag gjort den där salladen, slängt i en maskin med tvätt och kammat igenom Tyson en gång till (och klippt klorna). Jag fick nog loss lika mycket hår igen som när jag kammade honom innan badet igår!! Fantastiskt med denna päls... Nu får han iallafall duga. Han känns fräsch och luktar gott, vilket känns bra inför veterinärbesöket imorgon.

Annat den här dagen är att vi fått på vinterdäcken på bilen, och lyckats rota fram ett par andra regnbyxor till Linus som det var kris med nu då hans är spårlöst försvunna från skolan... De hängde på hans plats på onsdag eftermiddag när han gick hem, på torsdag morgon hittade vi dem ingenstans?? Suck... Vi får väl se om de dyker upp, annars blir det till att försöka skaffa nya så fort som möjligt. Jackor lär det dock inte bli någon kris med, varken regn- eller vanliga. Den varan fanns det massor av i klädkammaren.

Nu har jag bara hängning av tvätt kvar idag, sen blir det nya tag imorgon.

Tack & hej!


PS. Idag har mitt öga sett ut som vanligt igen. Riktigt skumt det där igår...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar