torsdag 24 maj 2012

Förändringar på jobbet.

Från och med nästa vecka börjar jag att vara enbart i städet igen. Det kom fram på APT:n idag att kollegan jag annars bytt med på tisdagarna inte orkar städa längre och det förstår jag då hon är i pensionsålder så det är väl inget snack om saken. Dessutom så mår jag ju för stunden bättre (och mycket bättre än när vi bytte i vintras) och semestern kommer snart vara här så man får ta det lugnt. Jag är jävligt tacksam att hon gick med på att byta ett tag och det har ju verkligen hjälpt till för mig att må bättre snabbare än jag säkert hade annars. Så det är absolut helt okej, men lite snopet då jag inte var beredd och jag ser det lite som att mitt "andningshål" i arbetsveckan kommer försvinna. Men jag tar heller inte ut något i förskott för det kan gå hur bra som helst också.

Dessutom får jag och E-L tillbaka planeringen för städet från måndag och iom det så tror jag att mycket kommer kännas lättare på det planet då det varit en del man stressat upp sig över gällande det tidigare. Vi får väl se.

Sen är det jobbigt över lag att städa om jag får fortsätta gnälla lite. Jag som blir svett bara av att tänka tanken nästan så fort det blir lite vår bara och har väldigt ont av värmen speciellt nu sommartid och ytterligare då många av våra kunder har 25 grader även inomhus...

Men det ordnar sig alltid.
Snart är det semester och sedan höst och kallt igen ;)
Eller nåt :P

Kanske blir InMeHead så stora en vacker dag att jag kan gå hemma med ac och svalkande dryck hela dagarna istället. Skynda på med det nu grabbar!! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar