onsdag 2 maj 2012

Sammanfattning april 2012

Min sjukskrivning gick ut och från och med den här månaden gick jag upp till mina ordinarie 75%. Dock så ändrade jag mina arbetstider och började jobba fredagar också för att få kortare arbetsdagar veckans andra dagar. Och jag tror det var ett klokt beslut, det är stor skillnad mot att sluta 16:30 som jag gjort förut måndag till onsdag, och det har helt ärligt blivit en iallafall liten kvalitetshöjning av tiden hemma.

Mitt mående har den här månaden åkt lite upp och ner igen, men ändå relativt bra jämfört med i vinter. Dock har jag känt lite mer stress igen under den andra halvan. Exakt varför vet jag inte. Mycket som rör sig i huvudet kanske som gör att hjärtat slår lite extraslag och man får dra djupa andetag emellanåt. Har även haft lite ryckningar i ena kinden från och till. Antar att det hör ihop.

Månaden har känts ganska lång och lite tråkig, kanske pga de stora mängderna dåligt väder med gråa dagar, regn, snö, blåst... Eller för att jag känt mig lite låg och inte riktigt haft samma lust till att varken t.ex. promenera eller träffa folk.

Men så klart har det ju hänt nånting under april månad också.

I början av månaden tog jag årets första fästing på Tyson.

Jag har varit på ett me&i-homeparty, firat goa grannen Anna som fyllt 30 och firat påsk. Årets äggpromenad gicks i blåsigt och blött snöväder, men vi tog oss runt med gott humör ändå både vuxna och barn =)

Det har varit badhuskalas, utvecklingssamtal på både skola/fritids och dagis, och valborgsfirande.

Jag och Camilla hade en första planeringsdejt och funderade över gästlistan till vårt gemensamma 30-årsfirande i augusti.

Peter har repat mycket och mamma har varit hos mig och barnen på kvällsmat och mys flera av de kvällarna.

InMeHead har varit kvar på Värmlandstoppen varje vecka den här månaden också.

Den 28/4 åt vi årets första grillat hos svärföräldrarna.

Jag har upptäckt och börjat spela Rumble. Håller även på med Wordfued fortfarande, men kanske inte i samma utsträckning som i början.
FarmVille har jag knappt spelat alls den här månaden, vilket ju är helt otroligt :P

Linus "Jag är ingen pojke, jag är flicka"-period verkar ha gått över och han har nu varit pojke hela månaden. Ordningen återställd på den punkten då ;)

Det var april det. Nu hoppas vi på en fin maj månad både vädermässigt och i själen.

3 kommentarer:

  1. Om jag inte minns helt fel var det väl i alla fall två som inte ville gå äggpromenaden ;-) Fast humöret var det väl inget fel på i och för sig *S*

    Tycker också april var en lång månad.
    Hoppas maj kommer med ordentlig vår nu :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Linus brukar inte protestera, men Robin hade ju velat stanna hemma från början. Men humöret var ju ändå inte så farligt hos någon av oss =)

      Nu får det vara slut på dåligt tråkväder. De senaste dagarna har ju varit fina men det ska ju ändras redan imorgon om jag fattat det rätt. Tack och lov har de gått från att visa snö till regn och fler plusgrader iaf...

      Radera
    2. Malin ville ju heller inte ut i det ruskvädret :p

      Radera