söndag 13 maj 2012

Nöjd.

Jag är så jäkla nöjd med mig själv idag. Jag har varit duktig och känner mig pigg, effektiv och aktiv.
Visserligen ser övervåningen fortfarande ut som ett bombnedslag, men jag har fått en hel massa gjort på nedervåningen. Bara jag kommer igång och får jobba utan att bli avbruten så kan jag vara riktigt bra på att städa ;)
Nu har jag en maskin med tvätt kvar att hänga så fort Linus somnar och en cowboyhatt jag ska limma lite på innan jag ger mig för idag.

Sen är jag väl värd att krypa i säng med datorn framför veckans BigBrother-final innan jag somnar.

Hoppas att lusten och orken jag har nu finns även efter jobbet imorgon så jag kan få ännu mer avklarat. Det vore så himla skönt om jag nån gång orkade styra upp det här kaoset till hem som det har blivit. Hela livet skulle nog bli lite annorlunda om man bara orkade hålla ordning hemma... Tyvärr har vi inte varit särskilt bra på det i det här huset. Men jag hoppas att det kommer nu, för jag känner överlag att det börjar bli positiva förändringar hos både mig själv och min älskade gubbe =)

Jag förstår verkligen konceptet "var sak på sin plats", men jag fattar inte än hur folk klarar att hålla det. Jag hoppas dock komma på hemligheten inom en snar framtid.



Och sist måste jag ju idag gratulera svärföräldrarna till vinsten i Postkodlotteriets Grannyra! Härligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar