fredag 12 oktober 2012

Veckans bästa dag.

Det har gått i ett idag, men det har ändå varit en riktigt bra dag. Och nu när kvällen är kommen och hela helgen ligger framför en så känns det extra skönt. Slappnar av efter allt och har inga mer måsten för idag och imorgon är det varken jobb eller skola/dagis man måste kravla sig ur sängen för. Underbart!!

Jag är ganska trött, som vanligt på fredagskvällarna, och kanske lite extra idag då natten till idag var totalt sönderhackad av lillen som sovit oroligt. Han har varit vaken flera gånger, sparkat, pratat, gnällt... Vid ett tillfälle trodde jag att det var morgon när Linus frågade om han kunde få saft när vi skulle gå upp. Då var klockan bara 2:00... Nästa gång jag kollade på klockan var hon 2:30. Så höll det på hela natten...

Men vi kom upp och iväg imorse också. Det var inga problem att lämna Linus på dagis idag och när jag kom till jobbet och skulle hämta leasingbilen så hade någon vänlig själ flyttat den till platsen den ska stå på (som var upptagen igår) och satt i motorvärmare åt mig så den var isfri och varm!
Då visste jag direkt att det här inte kunde bli en dålig dag ;)

Solsken har det varit, hösten är vacker och vi hade en kund i Borgvik idag och det är alltid roligt med en liten roadtrip ibland som lite ombyte från Grums centrum. På vägen tillbaka tajmade det så bra att reprisen av Värmlandstoppen sändes och vi hann få höra InMeHead i bilen =)
Sen blev jag lite sen hos sista kunden för dagen så gick över tiden kanske 20 minuter, men det gick det med.

Fort till affären efter jobbet, panikhandla lite mat och godis (vit choklaaaad till mig!) och vidare för att plocka upp Robin och kompisen D på fritids. Och så hem med lillen från dagis.

Barnen spelade lite tv-spel och lekte och härjade. Jag plockade och städade lite. Korv med bröd och mos till middag.

Min stackars gubbskrutt kom hem med värsta monsterförkylningen som tagit omtag =/ Svärfar kom hit och hjälpte honom underhålla Linus medan jag följde med de stora grabbarna på en klasskompis kalas mellan 17-19.

Soffhäng.

Nu har jag och ungarna nyss landat i sängarna, och jag tror att jag kommer sova väldigt gott i natt. Gubben som hostar och nyser och snörvlar spenderar åter en natt på soffan. Hoppas han får sova något han med.

Aaaahhh... Den där fredagskänslan alltså... =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar