tisdag 16 oktober 2012

Ryktesspridaren.

Idag när jag hämtade lillen på dagis så var fröken tvungen att fråga mig om det var sant att vi väntade tillökning i familjen. Linus hade sagt att han skulle bli storebror och de visste inte om de hade uppfattat honom rätt, så de hade väl sagt något i stil med: Men vi trodde att det var du som var bebisen hemma (han brukar köra med det annars, att han är stor på dagis men mammas och pappas bebis när han är hemma). Och då hade han svarat att han är bara stor nu och mamma har en bebis i magen!!

Jo jag tackar jag... Det var nog den största lögnen jag hört på länge och så kommer den från den nästan minsta personen jag känner :P
Busunge!

Nu hoppas jag bara att han inte har någon oupptäckt förmåga att se in i framtiden eller så, för planen är ju faktiskt att inte skaffa fler än de två trollen vi redan har och den planen är vi rörande överens om att hålla oss till...

3 kommentarer:

  1. Haha :p
    Vart kan han ha fått den idén ifrån?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrade jag med, men så kom jag på att det kan ha att göra med att bästa dagiskompisen fått en lillasyster kanske? För hemma har vi inte pratat om nåt sånt alls nyligen vad jag kan komma på.
      Han är för rolig iaf. Han var visst väldigt övertygande för fröken blev väldigt osäker ;)

      Radera
    2. Ja så kan det ju vara förstås :)

      Radera