onsdag 28 november 2012

Ledig onsdag.

Det har hänt några småtråkiga saker idag med, som att InMeHead åkte ur Värmlandstoppen och att vi troligen fått möss under diskbänken igen. Det är några år sedan sist, men nu hade någon gnagt hål på soppåsen idag så... Gubben har laddat några fällor så vi (han, jag vill inte se nån stackars död mus) får väl se om och när vi får tag i den/dem...
Men förutom dessa (strunt)saker så har dagen varit mycket bättre än igår. Barnen och jag har ju varit lediga och "bara varit". Linus kom inte ens i kläderna idag :P
Jag har både slappat och fått saker gjorda så det känns skönt. Kanske man skulle plocka ut någon mer semesterdag här framöver bara för att. Jag har ju inte tänkt att vara ledig runt jul, förutom de röda dagarna då, så kanske skulle man ta lite extra nu snart innan istället. Jag behöver ladda upp min inre energinivå litegrann och det gör jag ju verkligen inte på jobbet... Inte den fysiska energin heller iof, men den är ändå lättare att fylla på även utan ledighet.

Nu ska jag kika lite på Stalkers på TV3 och kanske zappa lite mellan det och Berg flyttar in, beroende på vem hon är hos idag och invänta gubben som är och repar.

Tack för idag.
Det var toppen med en ledig dag mitt i veckan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar