fredag 30 november 2012

Sammanfattning november 2012

Så har det återigen blivit dags att sammanfatta en månad! Nej, jag vet, jag fattar inte heller ;)

November har även den varit en innehållsrik månad.

Jag har provat att sova med bettskena mot mina spänningar, mått både bra och dåligt (men mest bra!) och varit på massage igen.

Jag/vi har haft lite mer lust och energi och faktiskt fått en del gjort hemma. Det har städats en del och sorterats och plockats vid flera tillfällen. Och även om det är en bra bit kvar innan det är "klart" så är jag nöjd för allt som hänt hittills. Det känns roligare att greja än på länge.

Vi har varit hos Malin och köpt skor igen och inhandlat lite vinterkläder till barnen i Bergvik.

Jag har haft många bra helger, och då bland annat varit på showen "Stört"och på "Ladies Night". Vi har haft vänner här på tacos och pizzamys. Vi har varit i Ed och firat gubbens farmor som fyllt 80 år och vi har varit på barnkalas/disco hos Saga som fyllde 6.
Förra helgen blev vi serverade frukost på sängen av våra underbart goa barn.

Jag har haft två semesterdagar.
Och så hade vi äntligen ett ganska bra möte på jobbet där vi fick fram vad vi ville få fram och det faktiskt kändes som att cheferna kanske äntligen såg vad det är vi menar...

Linus har varit hos tandläkaren (jätteduktig!) och båda barnen har klippt sig den här månaden men inte vid samma tillfälle. Tyckte att det behövdes mest på Robin, men efter ett par veckor begärde Linus själv att han skulle till frissan också ;)
Robin har slutat på innebandyn som kändes för tråkig, men fortsatt på judon som han bara blir duktigare på.
Linus har skippat sin gympa två gånger i rad då han verkligen inte velat gå. Och det är mycket han inte vill just nu mer än att vara hemma. Han är en hemmakille helt enkelt.

På fritids hade barnen bakat och bjöd in till drop-in-café en dag. Det var mysigt!

InMeHead åkte ut från Värmlandstoppen efter 7 veckor, vilket jag såklart tyckte var synd men nästa dag blev man glatt överraskad igen då det stod i NWT att de tilldelats en kulturutmärkelse för 2012!

Så bortser man från några få dagar med huvudvärk och ångest, lite tankar och oro för gubbens syster som genomgått en operation, och ett otroligt grått, blött, lerigt, ruggigt väder så har november varit en riktigt bra månad. Mycket roligt som hänt och många dagar som varit bra.

I slutet av månaden kom minusgraderna och lite snö, så när vi nu går in i december så gör vi det med vinterns ankomst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar