lördag 2 februari 2013

Melodifestivalen 2013: Deltävling 1

Ibland är det tur att man har den inspelningsbara boxen. Som idag när jag ville se melodifestivalen, men också kollade på en film som inte blev klar i tid med familjen.
Nu har jag tittat ikapp och så här tyckte jag om dagens framträdanden, presenterade i min rangordning:


1. Yohio - Heartbreak hotel
~Okej, jag förstår mig absolut inte på looken, men låten fastnade och jag tror det skulle kunna vara något som kan funka ute i Europa.

2. David Lindgren - Skyline
~Tråkigt. Känns som att man sett det här förut. Men okej.

3. Cookies and Beans - Burning flags
~Ett av de töntigaste bandnamnen ever, och framträdandet kändes inte särskilt rockigt det heller. Men låten dög om man blundade.

4. Eric Gadd - Vi kommer aldrig att förlora
~Jag har aldrig varit något stort fan av Eric, men jag tyckte att han var helt okej idag (bortsett från när hans typiska ljusa stämma visade sig mot slutet).

5. Mary N-Diaye - Gosa
~Vad säger man? Svängig låt, men jag tyckte att det på något vis kändes mest pinsamt...

6. Michael Feiner & Caisa - We're still kids
~Det lät inte bra när hon sjöng. Pluspoäng för farten och saxofonen, men annars var det inget vidare.

7. Jay Jay Johansson - Paris
~Varken vacker sång eller underhållande framträdande. Nej fy vad dåligt!

8. Anna Järvinen - Porslin
~Deprimerande.


Och så här gick det:

TILL FINAL
David Lindgren
Yohio

TILL ANDRA CHANSEN
Cookies and Beans
Eric Gadd

UTSLAGNA
Mary N-Diaye (5:a)
Michael Feiner & Caisa (6:a)
Anna Järvinen (7:a)
Jay Jay Johansson (8:a)

Jag prickade rätt bra idag, tycker ni inte?

3 kommentarer:

  1. Ja det var bra prickat :)

    Jag gillade Bönkakorna bättre än David Lindgren. Och jag kan inte förstå varför Järvinen och Johansson var med överhuvudtaget, mer deprimerande låtar får man leta efter.
    Och när Caisa sjöng väntade jag på att hon skulle ta i lite *s* Och Gosa-låten. Njae, pinsamt som du skrev.

    Bäst var Yohio och Gadd.

    SvaraRadera
  2. Jag kunde inte riktigt bestämma mig där vilka jag skulle ha på andra och tredje plats. Egentligen är hela listan ganska svår att få ihop ;) fast vilka två som var sämst idag var det ingen tvekan om... :P

    SvaraRadera