fredag 1 februari 2013

Sammanfattning januari 2013

Så har redan den första månaden på året rusat iväg.
Men kanske inte så konstigt heller för det har hänt otroligt mycket!

Jag har börjat jobba på inköp istället för städ på jobbet t.ex. Och som jag trivs! Allt känns helt annorlunda och jag har inte en enda gång haft ångest inför att gå till jobbet den här månaden.
Övrigt gällande jobbet den här månaden så har vi nu bytt lokal och huserar tillsammans med hemtjänsten uppe på vårdcentralen i fortsättningen. Det tror jag också kommer att bli riktigt bra och vår lilla grupp kanske inte blir så bortglömd som förut... ;)

InMeHead har legat ganska lågt den här månaden. De hamnade på tredje plats på Värmlandstoppens årsbästa för 2012 med "As it burns".

Jag har varit på hela 3 (!) homepartyn den här månaden. Tupperware, PartyLite och me&i.
Jag har haft en myskväll här med vänner, jag har varit på julgransskakning och jag har varit på fest.
Barnens aktiviteter (judo och barngymnastiken) har dragit igång så jag har varit med dem på det.
Så jag får nog ändå säga att jag varit ovanligt social i januari ;)

Det har även varit en månad med flera sjukhusbesök i familjen. Robin hade tid för att röntga sitt ben (utväxten på skelettet - rutinkontroll) och träffa ortopeden.
Den 12:e krockade Peter med en älg och uppsökte akuten dagen efter, där han varken fick någon vidare information eller ens några smärtlindrande tabletter. Ordinerad vila en vecka och var sjukskriven. Den 31:e hade det byggts upp och blivit värre (smärtan i musklerna i rygg och nacke) så han fick en tid på Gripen i Karlstad, dit jag var med honom och där han fick toppenhjälp!
Vår Saab klarade inte krocken med älgen och ett par veckor senare blev vi istället med Volvo.

Vädret har varit mestadels ganska kallt, det har snöat och töat och blivit halkigt och sen kallt igen.
Men jag har redan hört "vårfåglarna" några gånger också! Det börjar bli ljusare.

Mormor hämtade Linus för första gången på dagis på hans begäran.

Jag har försökt tänka lite på vad (och hur mycket framför allt) jag äter och har faktiskt gått ner 3,4 kg i januari!

Månaden avslutades med en otroligt snorig Linus som fick bli hämtad tidigare från dagis då han var så väldigt hängig, och därmed inleds februari med vård av barn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar