lördag 9 februari 2013

Melodifestivalen 2013: Deltävling 2

Ikväll har jag sett på Melodifestivalen i sängen tillsammans med barnen. Vi har myst och ätit chips och choklad och gottat oss riktigt. (En stund iallafall, Robin somnade efter 3 bidrag, Linus efter 3,5...)

Så här rangordnar jag dagens bidrag:

1. Erik Segerstedt & Tone Damli - Hello Goodbye
JAG: En låt jag kände direkt att jag gillade. Roligt också med en lite annorlunda text i kontrast till alla andra miljoner kärlekslåtar.

2. Sean Banan - Copacabanana
JAG: Man kan faktiskt inte säga annat än att det är underhållande. Det är fart, fläkt och show.

3. Anton Ewald - Begging
JAG: En till typisk "pojkbandskille" i mängden och ännu en låt som handlar om det samma som alla andra, men okej.
OBI: Ganska bra faktiskt, bra sångröst och dansar bra.

4. Louise Hoffsten - Only the dead fish follow the stream
JAG: En helt okej låt med bra text och jag gillar munspel. Tråkigt framträdande dock.

5. Swedish House Wives - On top of the world
JAG: Jag gillar inte Pernilla Wahlgren, texten var enformig och Jenny Silvers utstyrsel alldeles för kort. Pluspoängen kommer från att låten ändå ger någon sorts positiv energi.

6. Felicia Olsson - Make me no 1
JAG: Fin röst, ful klänning. Och jag är ingen balladmänniska.
OBI: Dåligt! Dålig sångröst. Dålig låt. Dåliga danssteg.

7. Joakim Cans - Annelie
JAG: Jag hade förväntat mig något annat, något bättre. Jag är besviken Joakim!
OBI: Mittemellan.

8. Rikard Wolff - En förlorad sommar
JAG: Nej. Jag säger bara det. Nej.

---------------------------------------------------------------------
Och så här gick det:

TILL FINAL
Sean Banan
Louise Hoffsten

ANDRA CHANSEN
Anton Ewald
Erik Segerstedt & Tone Damli

UTSLAGNA
Felicia Olsson (5:a)
Swedish House Wives (6:a)
Rikard Wolff (7:a)
Joakim Cans (8:a)


För andra veckan så (om än inte helt i rätt ordning) prickar jag in vilka fyra som går vidare och vilka fyra som slås ut. Lite kul kan jag tycka =)

2 kommentarer:

  1. Ja det var bra prickat av dig :)

    Jag tyckte Sean, Erik och Tone kunde ha gått till final. Och sen han Anton till andra chansen. Louise Hoffsten kunde väl ha gått dit med.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, precis så tyckte jag med.
      Men men, de är ju vidare iallafall en liten bit.

      Radera