lördag 16 februari 2013

Melodifestivalen 2013: Deltävling 3

Veckorna går fort och ikväll var det dags för Melodifestivalens tredje deltävling då.
Den här gången var det extra svårt att rangordna bidragen, för det var inte ett enda som verkligen var riktigt bra idag. Men efter ett halvhjärtat överläggande med mig själv så blev min lista för kvällen så här:

1. State of Drama - Falling
Jag gillade låten, men killarna verkade tro att de var liiite rockigare än de verkligen var. Men man kan ju blunda.

2. Janet Leon - Heartstrings
Den här låten fick sina pluspoäng från mig för att jag gillar farten och att hon faktiskt hade en helt okej röst. Outfitarna vet jag inte om vi ens ska nämna dock. De var förskräckliga.

3. Amanda Fondell - Dumb
Jag gillar verkligen henne och hennes speciella röst. Annars. Men låten idag kändes mest konstig och även framträdandet. Och vad hade hon för hemska smycken(?) på händerna??
Det som räddade henne var att jag tyckte om refrängen iaf.

4. Ravaillacz - En riktig jävla schlager
Ett gäng sköna gubbar, som även kan sjunga, så visst blev man underhållen. Men ändå inget jag tycker att vi behöver skicka vidare.

5. Martin Rolinski - In and out of love
Han är verkligen inte "my cup of tea" men låten dög åt mig. Dock inte mer.

6. Caroline af Ugglas - Hon har inte
Jag kan tycka om Caroline, men idag var det bara låttexten som var någorlunda bra. Framträdandet var inte mycket att se och jag tyckte att hon mumlade mer än vanligt. "Snälla snälla" 2009 var mycket bättre.

7. Eddie Razaz - Alibi
Detta var inte bra. Låten var konstig. Kändes som att det inte fanns någon melodi, den var ryckig och hoppig. Och Eddie verkade inte vara bekväm tyckte jag. Hans dans var stel och leendet påklistrat.

8. Elin Peterson - Island
Ytterligare en underlig låt bland kvällens bidrag. Dessutom tyckte jag att Elin hade svårt att sjunga vackert och växlade mellan mörk och ljus röst, lite mummel ibland och dåligt uttal på det.

----------------------------------

Och så här gick det

TILL FINAL
State of Drama
Ravaillacz

ANDRA CHANSEN
Martin Rolinski
Caroline af Ugglas

UTSLAGNA
Janet Leon (5:a)
Eddie Razaz (6:a)
Amanda Fondell (7:a)
Elin Peterson (8:a)

Ikväll var jag inte alls lika sams med svenska folket heller som synes. Vi har varit mer överens de tidigare två veckorna.

3 kommentarer:

  1. Då var jag och svenska folket mer i synk den här gången ;-)

    Jag ville ha gubbarna och af Ugglas till final. Men det funkar som det blev i dag med.

    Och de som blev utslagna var de rätta, gillade inte riktigt nån av de låtarna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är det som är en del av det roliga, att se vad andra tycker och hur olika vi alla uppfattar saker och ting. Och det är ju tur att alla tycker just olika, för annars vore ju tävlingar helt lönlösa :P

      Radera