torsdag 21 februari 2013

Jag kanske skulle lyssna på gubben

iallafall just idag. Han tycker att jag ska försöka sova tidigt istället för att hålla på med telefonen, och det är nog ganska vettigt med tanke på min huvudvärk jag haft från och till hela veckan. Idag har den varit ganska ihållande också trots att jag knaprat värktabletter hela dagen. Ikväll har jag även känt mig yr vid ett par tillfällen.

Dessutom så säger han, gubben, att jag måste ta mig tid att gå på toaletten oftare och sitta längre. Sluta stressa. Har ni hört?!! (Ja okej, jag är förstoppad igen och har väl inte skött magen som jag borde...)
Kanske dags att köpa sig lactulos nu efter att min läkare sa till mig för drygt ett år sedan... Jag fattar väl bara lite långsammare än vad som är bra för mig...

Så min fysiska status är väl egentligen inte alls så bra just för tillfället, men den psykiska måste jag säga är helt okej. Om inte till och med rätt bra!
Och det är väl därför man orkar köra på trots att kroppen bråkar. Imorse kändes det iof som att jag jobbade i slow motion med de första handlingarna, men sen blev det lite bättre. Och jag kom även iväg på årsmötet för judoklubben ikväll trots magen som värkte och överlevde det med.

Fast jag har alltid varit ganska bra på det där, att "trotsa" det fysiska och försöka ändå. Intala mig själv att det inte är så farligt och köra på. Oftast går det bara bra.

Men nu är jag slut för idag.
Börjar må illa, men sånt går oftast att sova bort. Och huvudet värker än trots piller.

Så som sagt, jag lyssnar väl på min (idag bättre vetande) gubbe och lägger ner das iPhone för idag.

Godnatt.
Fredag imorgon!! =)

1 kommentar:

  1. Natti :)

    Testa med att ta två pandodil (eller vad du kör med vid huvudvärk) och lägg till en voltaren eller en diklofenak till det. Brukar funka på mig vid sån huvudvärk.

    Och det verkar vara en bra idé att lyssna på den där gubben tycker jag ;-)

    Kram

    SvaraRadera