tisdag 30 april 2013

Sammanfattning april 2013

April har varit en blandad månad vädermässigt, men så heter det väl inte "aprilväder" för inte. Vi har haft både snö, regn och sol. Tyvärr har det blåst väldigt mycket också, så de fina dagarna har ändå inte varit riktigt så sköna som de skulle ha kunnat. Och våren är senare i år, än tror jag inte att det gått en hel vecka med enbart plusgrader på nätterna.
Men en hel del vårtecken har jag ändå sett och det betyder väl också en del. Tussilago, vitsippor, humla, fjäril, småflugor och en stoooor mygga är några av dem. Har även hört att folk fått börja plocka fästingar på sina djur nu, men har ännu inte sett någon själv (ta i trä). Gatorna har sopats. Grabbarna har kört fyrhjuling och Linus har även premiärcyklat på Robins gamla cykel som var för stor för honom förra året.

I april har jag varit på bio två gånger. En med Marie och sett Oz the Great and Powerful och en med henne och Robin då vi såg Croodarna.

Jag har besökt Café August i Karlstad för första gången och då tillsammans med gubben, Fredda, Maria och Anden för att se när I'm Kingfisher spelade där. Ett mysigt ställe som jag hoppas komma till någon mer gång.

Jag har promenerat en del både med Marie och Camilla, och min vikt har hållit sig hela månaden på runt -6 kg sen 1/1 trots att jag inte lika hårt som innan brytt mig om vad jag ätit. Känns ju skönt =)

Robin hade en vårsoaré på skolan med de andra Ugglorna där han var med i flera nummer. Ett som var alldeles fantastiskt och rörde mig till tårar när jag såg mitt duktiga barn var när han och söta, duktiga Ella framförde Gina & Dannys "Euforia-nummer" från melodifestivalen ifjol. Oj oj oj...

Jag har haft mycket huvudvärk under första halvan av månaden och en del värk i bihålorna. En kort men intensiv förkylning har jag också haft. Familjen har varit snorig och hostig, men vi har ändå klarat månaden utan varken VAB eller sjukskrivning =)

InMeHead fick förfrågan om en spelning på matmässan i maj och Peter har varit borta en del och repat extra inför detta.

Mamma vann på trav och kunde köpa sig en ny cykel =)

Grillpremiär i slutet av månaden.

Valborgsmässoafton firades med myskväll hemma i år då ingen av barnen var intresserade av att åka på något firande.

Sköna maj välkommen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar