söndag 21 april 2013

Vilodag.

Idag har jag legat i sängen i drygt 5 timmar tror jag... Sett på tv, sovit, pillat med mobilen, sovit, läst bok, sovit...
Jag har blivit ganska så förkyld. Jag är tät i både öron och näsa känns det som. Jag är trött och ögonen vill gärna rinna. Och jag har frusit hela dagen i stort sett trots att jag legat under täcket (nej, ingen feber). Jag hostar inte så mycket (än) men när jag gör det gör det brännande ont i bröstet och det känns som att jag ska kvävas. Suck, vilken irriterande sjukdom förkylning är! Men tack och lov så är den iaf ofarlig och övergående.
Vidare har jag fett hår, luktar säkert svett och har inte haft lust med någonting idag.

Jag har missat en hel solskensdag, men det har ändå varit välgörande för både kropp och själ med en dag ifred och utan att göra någonting. Nu känner jag mig faktiskt en smula piggare igen och ska iallafall köra en maskin med tvätt innan kvällen. Och så blir det nog ett bad innan det är dags att återvända till sängen för natten ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar