onsdag 3 april 2013

Sammanfattning mars 2013

Mars har varit en ganska kall månad det här året och det har snöat en del. Först precis i slutet av den har det börjat kännas lite mer som att det äntligen håller på att bli vår på riktigt.

Jag har hunnit med en hel del i mars även om en del tid tyvärr gått åt till att deppa och må sämre ett tag igen också. I det stora hela har det iallafall varit en mycket roligare månad än tråk-februari var.

Månadens första dag var en fredag då mamma och Robin tog bussen till stan och gick på bio, och där jag och Linus hämtade upp dem efter jobbet för att spendera eftermiddagen i Mariebergsskogen. Och vi hade det jättefint, så månaden kunde iallafall inte ha börjat bättre =)

Jag hade medarbetarsamtal på jobbet, vilket gick ganska bra. Det var skönt att kunna säga att jag mår mycket bättre på jobbet nu sen jag gått över till inköp. Att det fungerade och att jag är tacksam över att jag fick den möjligheten.
Målet vi satte upp var att jag ska jobba mer på självförtroende i jobbet och våga framföra mina åsikter också, då jag gärna tar ett steg tillbaka och låter andra tycka istället och tror att min åsikt oftast inte är lika värdefull. Men jag är ändå bättre på det än jag har varit.

Alla tisdagar utom en (då det var hemskt kallt och otäckt ute, och mitt humör var i bott) så har jag promenerat med Marie en runda runt Grums. En bra vana som jag absolut tänker fortsätta med. Inte bara för motionens skull, utan även för att vi kan prata om så mycket, så har det varit skönt att ha den här "veckoträffen" tycker jag.

Vad mer i mars då?
~ Pulkabacken med Camilla & Jessica och de goa barnen.
~ PartyLite-visning hos Maria där jag köpte några melts och doftljus.
~ Mellofinal.
~ Firat finaste Malins födelsedag.
~ Varit på Rasmus 5-årskalas i badhuset.
~ Bio med Marie & Malin "Hansel & Gretel - WitchHunters"
~ Rådgivande folkomröstning gällande Skruvstads och Slottsbrons skolor.
~ Robin var på Davids kalas.
~ Påskpyssel.
~ Långfredagen med äggpromenad och mys hos mamma. Påskafton med mat hos svärföräldrarna och ett besök hos pappa.
~ InMeHead lade ut en ny låt på YouTube (Die Alone).

Månaden avslutades fint med att jag och Peter hälsade på Maria & Fredrik för lite kortspel och vin. Mycket trevligt!

Välkommen april och värmande sol säger vi nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar