fredag 4 oktober 2013

Fight cancer

När sonen Leo fick en hjärntumör började en hård kamp för min (arbets)kompis Anki och hennes familj. Samtidigt som de kämpar för Leo, så har de även startat en insamling genom att göra och sälja armband till förmån för Barncancerfonden, Barncancerföreningen Västra och Superhjältarna mot cancer. Jag har hittills köpt ett (det på bilden) och har beställt ytterligare 3 till, till resten av familjen.

"Varje år insjuknar 300 barn i Sverige av någon slags barncancer. Detta drabbar inte bara barnet och dess närmast familj, utan verkligen hela omgivningen. 

5/8-2013 var dagen jag och min familj blev drabbade, vi fick då veta att vår son på 4 år hade en hjärntumör, det var som att någon slog undan benen, drog bort stolen när jag skulle sätta mig och slog mig på käften samtidigt. 
Inte ett enda barn ska behöva genomlida detta, inte en enda mamma, pappa ,syster eller bror ska behöva genomlida detta, ingen släkt, vänner eller arbetskamrater heller! INGEN VERKLIGEN INGEN!

Vi gör de här armbanden för att dels kunna skänka pengar till forskningen, men även till föreningen och superhjältarna mot cancer som gör att det ändå blir lite ljus i den mörka tillvaron, med glass i frysen på sjukhus, myskvällar och allt annat som de hittar på. vi har tillsammans satt priset minst 80 kr på armbanden, sen har alla en valmöjlighet att sätta in mer om man vill, allt skänks till tidigare nämnda mottagare!

Jag har öppnat ett konto i Swedbank nu, alla som beställt ett armband skicka ett PM, så får ni kontonumret.
Och minns, Ingen kan göra allt, men alla kan göra något." //Skrivet av Anki



LÄNKAR:
Fightcancer på Facebook, där man även kan beställa armbanden.
Ankis blogg
Barncancerfonden
Barncancerföreningen Västra
Superhjältarna mot cancer

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar