torsdag 31 oktober 2013

Sammanfattning oktober 2013

Oktober tycker jag har varit ganska blöt och regnruskig. Vi har som varje år gått över till vintertid och mörkret har krupit på ännu lite mer. Både mysigt och tråkigt på samma gång.
Men såklart har det även funnits soliga och fina dagar. Och en del för månaden ovanligt varma.

Månaden inleddes med ett mindre roligt besök hos tandläkaren, där det visade sig att jag fått erosionsskador på tänderna pga min stora konsumtion av energidryck och jag fick mig "äntligen" den där tankeställaren som jag behövde för att ta mig i kragen och försöka lägga av med dumheterna. Så under oktober har jag nu endast druckit 17 burkar på 29 dagar, istället för kanske 58-62 st nånstans under samma tid... Jag har dock inte räknat ut hur mycket pengar jag tjänat på det, för jag vill inte veta vad det har kostat mig under åren =/ Utöver min tandhälsa då...
Nog om det, i oktober började i och med detta en ny period i mitt liv då. Det är det enda sättet att se på det, jag kan inte göra något annat än att lämna det bakom mig nu.

Första helgen i månaden var det som alltid dags för marten i Arvika. Jag och mamma åkte dit med barnen. På väg därifrån besökte vi mormor & morfars grav precis som i fjol, och sedan hälsade vi på mammas faster Greta i Jössefors innan vi styrde bilen hemåt igen.

Volvon blev besiktigad med rent papper. Inte ens ett litet "bra att veta". Känns gött efter att den var trasig.

Torsdagspromenaderna med Marie blev några gånger utbytta mot filmkvällar istället då vädret inte alls lockade till någon motion. En gång var Robin med och vi såg Disneys Peter Pan.
Men något varv runt Grums blev det iallafall.

Promenerat med Anna ett par gånger, lite kortare promenader då hon precis kunnat börja gå lite mer efter skada och operation.

Barnen har kört fyrhjuling.

Och Peter körde bil för fort och drog på sig en fin böteslapp...

Robin började träna judo även på tisdagar och deltog i sin första judotävling (som var i Arvika). Dessutom anmälde vi honom till ytterligare en tävling som kommer att gå i Karlskoga i november.
Streetdance på söndagarna och en söndag hälsade vi på nya kompisen Gustav och hans familj innan träningen. Den sista skulle han även sova över där, vilket även var första gången han sov över hos en kompis, men tyvärr fick han hemlängtan och jag fick ge mig ut på natten och hämta hem honom igen.

IUP-samtal för Robin i skolan och föräldramöte på dagis inföll under månaden. 
Och 4-årskontroll för Linus på BVC.

Linus blev äntligen blöjfri den här månaden. Efter många månaders "kamp" så ville han själv och det gick plötsligt som en dans. Till att börja med så började han gå på toaletten av sig själv och gjorde sällan i blöjan, men skulle ändå ha den på sig. Sedan slutade han så gott som helt att ha blöja alls på dagarna, men ville ha den igen så fort det blev en liten olycka och gav upp direkt, iallafall för stunden. Så en kväll i slutet av månaden så ville han bara ha kalsonger när han skulle lägga sig och han fick mer än gärna testa. Det gick helt perfekt och efter den kvällen har han inte haft blöja alls, varken dag eller natt!
Yeeesss!! 

Jag fick ta ut höstens första vab-dagar då Linus var otroligt snorig och hade svårt att andas för att han var så tät. Ingen feber och pigg i övrigt, men inte kul för honom ändå.
Veckan innan var Peter hemma från jobbet med en rejäl förkylning även han.

Robin har varit på ett kalas och ett halloweendisco den här månaden. En dag följde jag med honom så att han fick titta på några av kompisarna som hade hockeymatch.
Jag har varit på ett me&i-party hos Hege och jag har varit ute och roat mig en kväll då älskade InMeHead spelade på Casa Rosa.

Vi fick en fin överraskning av Peters farmor och var till svärföräldrarna och träffade henne en stund i slutet av månaden. 

Peter och jag har varit till stan en kväll och shoppat tillsammans.

På höstlovet i år delade jag och Peter upp veckan med att ta ledigt så att barnen kunde få en hel veckas förtjänt ledighet även de.

Camilla & Rasmus har varit här och hälsat på.

Grabbarna har varit till frissan och Robin klippte av sin långa lugg som han sparat ut då den började irritera honom. 

Och så har då en månad till lagts till högen av månader som gått. Jag har nog mått mestadels bra, fast i slutet av månaden har det varit lite mer sådär. Men det skyller jag mest på PMS den här gången och tror ändå att jag haft en ganska bra månad i det stora hela.

Nu kommer den ännu mörkare november, men för varje dag som går är det ju en dag närmare våren och jag känner mig positiv iallafall 😊



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar