onsdag 12 mars 2014

Idag är det onsdag

och även finaste Malins födelsedag. Jag och barnen var och firade henne tillsammans med Marie i förrgår. Vi har aldrig varit hemma hos Malin förut, det har inte blivit så, så det var extra roligt att få se hur hon har det i sin fina lilla lägenhet i Karlstad. Och så fick vi träffa pojkvännen Jonas också. En rolig kille som mina pojkar fick busa ordentligt med.

Det blev tredje turen till Karlstad på två dagar när vi hälsade på Malin. Första turen var till judotävlingen i söndags och andra turen var på förmiddagen i förrgår när jag och Linus skjutsade mamma till ortopedtekniken, och sen gjorde ett besök på Ikea efteråt. Mycket åkande, men en väldigt trevlig dag.

Igår var det judoträning för Robin på tisdagar. Jag frågade hans tränare hur han ligger till på vägen till orange bälte och det lät väldigt positivt. Verkar ligga närmare i tiden än jag trott. Mer om det fram över ;)

Imorse tappade Robin sin tredje tand på ganska kort tid. Han tappade ju två i februari med, och han har ytterligare tre lösa för tillfället... Jag har sagt till honom att jag snart kommer att få tugga maten åt honom om det fortsätter så här, men det tror han inte så mycket på (nej, jag vet, han är ju faktiskt åtta år...) 
Däremot vet han inte riktigt vad han ska tro när det gäller tandfen. Han är väldigt osäker där över hur det går till när tanden byts ut mot pengarna, om det är vi eller om det faktiskt är någon/något annat ;)

Nu blir det att se färdigt på Mia på Grötö och sen sova. Imorgon är det redan torsdag igen och det känns så gött! En ny helg närmar sig med stormsteg.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar