måndag 31 mars 2014

Sammanfattning mars 2014

Mars har varit en väldigt blandad månad, både sett till väder och känsloliv. Det har snöat, blåst, regnat, ruskat och varit fina varma dagar. Och mitt mående har varit likadant. Jag har haft en del mer ångest i mars än jag haft på ett tag, men inte värre än att jag kan hantera det och vet att det går över. Mycket tankar om livet och döden och det egna jaget... Huvudvärksmånad.

Men det har varit en bra månad iallafall och mycket att pyssla med så det har inte funnits tid att fastna i någon större depression ;)

Som vanligt massor med streetdance och framför allt judo för Robins del. Tävling i Karlstad, visserligen utan vinst, men mycket bra kämpat. Många extra träningar förutom en vecka då Robin hade väldigt ont i magen och var hemma från skolan i tre dagar. Kämpar sig mot orange bälte.
Möte på judon inför tävlingen i april.

Robin har sålt plastpåsar för dansföreningen.
Jag har skickat efter kläder till hans dansuppvisning/show som är i maj. Och anmält honom till ett dansläger här i Grums i juni.

Semmeldagen som oftast infaller i februari låg i mars i år, och då blev det en semla till frukost på jobbet. Annars är jag inte så noga med det där och det har nog bara blivit 2 semlor allt som allt i år.

Robin gick in i månaden med 4 lösa tänder och har tappat 2 av dem.
Linus har varit hos tandhygienisten och har inga lösa tänder än iallafall, men 6-årständerna verkar ändå vara på g där under.

Mello-final. Sanna Nielsen vann med låten "Undo" (med bara 2 poäng över Ace Wilder som jag hejade på) och får representera Sverige i ESC.

Jag och Linus skjutsade mamma till ortopeden i Karlstad och gick på IKEA tillsammans.

Jag och barnen hälsade på hos Malin för första gången och firade henne på födelsedagen, och fick även träffa hennes pojkvän Jonas.

Det har varit mycket kalas. Robin har varit på flera stycken (bl.a. Rasmus som redan fyllde 6 år!!) och Linus var på sitt första badhuskalas. Första gången i badhuset över huvud taget för honom till och med =) David fyllde 10 år och hade inte kalas, men vi möttes upp på Leklandet och barnen fick leka där några timmar. (Stängningsdag för skola/barnomsorg och både jag och Peter tog semester den dagen).
Viktor hade grabbkväll med pizza & film som Robin var på och även låg kvar där sen.

Jag har haft myskväll med Anna & Jessica. Vi åt på Pizza House och sen hyrde vi film hemma hos Anna.
Helgen efter var det kryddparty (Alpnaering) och tjejkväll hemma hos Jessica. Jag var med ett tag tills det var dags för de andra att åka in till stan och gå på krogen.
Det var trevliga kvällar =)

Peter jobbade två nätter.

Fina gamla Tant Maja gick bort. Vila i frid.



Nu så här i slutet av mars så är våren här och vi är verkligen på "rätt" sida året. Välkommen fina april!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar